Aviseringar
Rensa alla

Hur är det att vara kär?


Ämnesstartare

Hur är det att vara kär? Jag kan kolla på filmer (väldigt få) och få ett extremt magknip i magen bara för att jag lever mig in i karaktären och tänker att den andra skådespelaren är min pojkvän i vissa scener. 

Är det så kärlek känns? Vet att filmer ibland kan försköna relationer men många filmer ger ju faktiskt en verklig uppfattning om att man i varje relation möter hinder på vägen som man måste överkomma tillsammans. 

Så, tror ni/ vet ni att kärlek på film är som i verkligheten? Är den bättre IRL eller tvärtom? 

Luddig fråga, men kommentera på era tanker please! 🙂


   
Citera
Ämnesetiketter

Inget enkelt att förklara Oskyldig


   
SvaraCitera

Jo hahah hey!Jag har aldrig varit riktigt kär, för jag vet inte ur det känns, men nu är det så att jag börjar ha en crush på min killkompis (vilket jag inte vill) och om jag nu är "förälskad" så kan jag beskriva kärlek som... Förvirrande, obekvämt men ändå som ett litet ljus i allt mörker. Det känns skönt men just för mig, väldigt obekvämt då jag motvilligt crushar på honom. Och om du oroar dig över att du inte har blivit kär eller har någon att vara med, så oroa dig inte!Din "kärlekshistoria" håller på att skrivas och det gör alla singlars/okära också, om du nu möjligtvis inte vill leva som eremit men...Vad jag försöker säga då, är att för mig känns kärlek förvirrande, stel men också lycklig. Well, detta är då min första upplevelse av en stark känsla men det var så jag upplevde den känslan som, förvirrande men skön som sagt. Att du får magknip kan förknippas med en "symtom" av att vara kär, du har säkert hört uttrycket "fjärilar i magen" eller "det pirrar i magen när jag ser hon/han/hen/någon". Lol.Om du är mer nyfiken på hur det känns, kolla omkring på google! Läs olika forum, läs tidningar om du har, fråga dina vänner, vem som helst i princip. Aja det var de.Kram Julia <3


   
SvaraCitera

Tror nog att kärleken i verkligheten kan vara rätt så individuell, medan den i filmer ofta följer ett visst mönster. Filmerna representerar säkert hur en del personer mår/reagerar vid kärlek, men de får inte riktigt med mångfalden som finns IRL. 


   
SvaraCitera

Det känns som att åka i en shoppingvagn nerför en 90 graders brant backe.


   
SvaraCitera
Zero
 Zero

Pundarjävel:
Det känns som att åka i en shoppingvagn nerför en 90 graders brant backe.

Amen


   
SvaraCitera

Zero:

Amen

Cool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man seglar på moln.   Hjärta


   
SvaraCitera

Sandra22: Så, tror ni/ vet ni att kärlek på film är som i verkligheten? Är den bättre IRL eller tvärtom?

Den är bättre i verkligheten.  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är fantastiskt i början men blir mer ångestfullt senare. Så var det för mig iallafall. Andra har nog andra upplevelser. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det känns som att somna. Först lite, sen allt i samma gång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Underbart   Hjärta


   
SvaraCitera
sluk
 sluk

Nu ska jag gå emot alla litegranna. Att vara kär är inte lätt. Det är som att ha vinterkräksjukan. Man mår bra men sedan helt plötsligt så mår man dåligt och när man väl tror att man är på bättringsvägen igen så mår man dåligt men sen mår man bra. Det går upp och ner helt enkelt. Det finns även två typer av kärlek. Olycklig och "lycklig" kärlek. Men om man bara snackar om kärlek i filmer så verkar allt vara så sjukt perfekt. Kärlek är inte bara att vara kär utan det är även att ha ett förhållande till en viss person. Tex sin pojkvän. Och allt är inte på topp hela tiden. Det är otroligt svårt att förklara. Men jag är otroligt lyckligt kär men ibland blir det lite jobbigt när ens partner vägrar tro på att man verkligen älskar honom så mycket som man gör. Det går alltså upp och ner hela jävla tiden. Och som sagt så är det olika för alla


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aronssonjudas: Det är fantastiskt i början men blir mer ångestfullt senare. Så var det för mig iallafall. Andra har nog andra upplevelser. 🙂

Kanske inte direkt ångestfullt men jag förstår vad du menar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är som sluk säger, jag är mest olycklig eftersom allt går åt helvete för mig i kärlek om man har på sig hög hatt hela tiden...

Jag:
Jsak_0.jpg


   
SvaraCitera