Aviseringar
Rensa alla

Hur är det att vara ungdom?


Ämnesstartare

Hur är livet som ungdom för er? Är det jobbigt att vara ungdom eller är det roligt att vara ungdom. Vad är det bästa och sämsta med att vara ungdom tycker ni? Beskriv gärna hur ni upplever era ungdomsliv, ni kan också skriva hur ni är som personer samt ungdomar. 


   
Citera

Screenshot_20200618-125641~2.png


   
SvaraCitera
M04
 M04

Jobbigt. Kan inte ens beskriva mig själv lol. Är i princip aldrig med ”vänner” IRL osv så missar väl hela grejen med att vara ungdom lmao.


   
SvaraCitera

Tycker om att vara ungdom, har inget riktigt ansvar för nått (jag iaf). Men det sägs ju att livet blir bättre med åren. Du kan även förbereda för ditt kommande liv och hur du vill ha det 😀


   
SvaraCitera

Det är för jävligt, man blir kär, sen blir man förkrossad, sen träffar man någon ny, denna gången är man säker på att du har hittat den rätta. Den du ska spendera resten av ditt liv med. Men nej, då blir du hjärtekrossad igen. 

Du får hela tiden balansera mellan att vara vuxen och barn, ibland vill vuxna att du ska vara en vuxen, ibland ska man vara barn. Ingenting är klart, man vet inte vad man ska göra.

Ibland är framtiden helt oklar, allting är helt enkelt hemskt. 0/10 Bli aldrig ungdom, skippa till vuxen leveln direkt. 


   
SvaraCitera

Underbart, behöver inte jobba heltid då man kan leva på mindre summa pengar oftastBlink Det går ju inte sen när man har familj och måste jobba hela tiden för att försörja. Så man ska ta vara på tiden så gott det gårGlatt skålande


   
SvaraCitera

Det var nice att vara ungdom men nu är jag 20 år och har massa ansvar. Det suger. 

Önskar att jag var 12 igen. Man gjorde dumma saker med kompisar, spelade fotboll, spelade cod hela nätterna, cyklade och hade det allmänt kul. Party

Nu jobbar man eller pluggar och ingen har knappt tid till att göra något. Vuxna livet är ju helt värdelöst höhö


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

M04:
Jobbigt. Kan inte ens beskriva mig själv lol. Är i princip aldrig med ”vänner” IRL osv så missar väl hela grejen med att vara ungdom lmao.

Fan va synd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tai Lung:
Tycker om att vara ungdom, har inget riktigt ansvar för nått (jag iaf). Men det sägs ju att livet blir bättre med åren. Du kan även förbereda för ditt kommande liv och hur du vill ha det 😀

kul att du gillar att vara ungdom, håller med. Ungdomstiden är en bra tid för att förbereda sig inför sitt vuxenliv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonym32:
Det är för jävligt, man blir kär, sen blir man förkrossad, sen träffar man någon ny, denna gången är man säker på att du har hittat den rätta. Den du ska spendera resten av ditt liv med. Men nej, då blir du hjärtekrossad igen. 

Du får hela tiden balansera mellan att vara vuxen och barn, ibland vill vuxna att du ska vara en vuxen, ibland ska man vara barn. Ingenting är klart, man vet inte vad man ska göra.

Ibland är framtiden helt oklar, allting är helt enkelt hemskt. 0/10 Bli aldrig ungdom, skippa till vuxen leveln direkt. 

Kan förstå det. Relationer som man har som ungdom är oftast begränsade och tar slut väldigt snabbt oftast. Men som du säger så är ungdomslivet jobbigt för man vet inte om man är barn eller vuxen, man är någonstans mitt emellan. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SDniklas:
Underbart, behöver inte jobba heltid då man kan leva på mindre summa pengar oftastBlink Det går ju inte sen när man har familj och måste jobba hela tiden för att försörja. Så man ska ta vara på tiden så gott det gårGlatt skålande

håller med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asstriid:
Det var nice att vara ungdom men nu är jag 20 år och har massa ansvar. Det suger. 

Önskar att jag var 12 igen. Man gjorde dumma saker med kompisar, spelade fotboll, spelade cod hela nätterna, cyklade och hade det allmänt kul. Party

Nu jobbar man eller pluggar och ingen har knappt tid till att göra något. Vuxna livet är ju helt värdelöst höhö

förstår vad du säger, eftersom man inte behöver ta ansvar när man är barn så är det roligare att vara barn. Men vuxen livet har en fördel, t.ex att man är independent och bestämmer själv vad man vill göra med sitt liv. 


   
SvaraCitera

Asstriid:
Det var nice att vara ungdom men nu är jag 20 år och har massa ansvar. Det suger. 

Önskar att jag var 12 igen. Man gjorde dumma saker med kompisar, spelade fotboll, spelade cod hela nätterna, cyklade och hade det allmänt kul. Party

Nu jobbar man eller pluggar och ingen har knappt tid till att göra något. Vuxna livet är ju helt värdelöst höhö

Fast du kan vell fortfarande göra allt de där? Du väljer vell bara att inte göra de och skyller på åldern? Kanske inte spela cod hela nätterna när du jobbar men du kan göra en hel del med pengar som du tjänar in på ditt jobb :>


   
SvaraCitera

Tai Lung:

Fast du kan vell fortfarande göra allt de där? Du väljer vell bara att inte göra de och skyller på åldern? Kanske inte spela cod hela nätterna när du jobbar men du kan göra en hel del med pengar som du tjänar in på ditt jobb :>

Nej kan inte riktigt leva ett ungdomsliv när man är vuxen och jobbar lol

Dessutom pluggar dom flesta av mina kompisar så ingen har tid att spela. 

och ja såklart man kan göra massa annat när man har pengar, men det har jag ju inte sagt något om Party


   
SvaraCitera

Alltså jag ska vara ärlig. Jag ser ingen skillnad mellan att vara ungdom, barn och vuxen. Alla folk säger att som ungdom festar man, spenderar hela sin tid med vänner, dricker alkohol, mm. Men jag gör inget sånt som är "stereotypiskt ungdomligt". Många säger att jag slösar min ungdom, men men, helst inte dricka alls än att bli beroende sen. Och jag är ba introvert så jag har inga vänner.


   
SvaraCitera