Aviseringar
Rensa alla

Hur är det i gymnasiet


Ämnesstartare

Hej, jag går i nian o har verkligen tröttnat på att gå i grundskolan. Om 3-4 månader ska jag välja gymansium och jag vet redan vart jag ska gå och vill bara börja där typ imorgon, men jag undrar, hur är det i gymnasiet? Frågan är väl mer riktad som går/gått yrkesutbildning för att det är det jag själv tänk välja. 


   
Citera

Vilket program har du valt?


   
SvaraCitera

Går på design och produktutveckling (teknik), det är i princip samma sak som grundskolan.


   
SvaraCitera

Går på naturvetenskap 


   
SvaraCitera

Estet och det är roligtGlatt skålande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asstriid:
Vilket program har du valt?

Tänkte välja hotell och turism 


   
SvaraCitera

Jazzief19:

Tänkte välja hotell och turism 

Jag gick transport och det var ju rena lekstugan. Kan tänka mig att det är så på alla yrkesprogram! 


   
SvaraCitera

Jag går Estet Media, om jag får vara ärlig så är det så mycket skönare på gymnasiet, det är inge stress atm iallafall. Jag tror också att jag går på en rätt så enkelt linje och en rätt så skön skola.


   
SvaraCitera

Asså de blir roligare om du väljer nåt roligt, duh 🙂
jag går finsnickeri så bygger möbler varje dag, fett kul. Sen på rasterna får jag bygga gitarrer o lite sånt småt o gott hihi


   
SvaraCitera

Välj något kul, annars kommer du ångra som fan


   
SvaraCitera

Går estet med inriktning musik, och mina instrument är gitarr primärt och sång sekundärt (Spelar även piano, bas, och trummor, men tar bara lektioner i trummor och gitarr utöver skolan). Tycker att gymnasiet är mycket bättre än vad högstadiet någonsin var. Däremot så beror ju det självklart på vilken linje man väljer.


   
SvaraCitera

Då jag gick grundskolan på en kommunal skola och avskydde hur allt var styrt bestämde jag mig för att hitta något annat. Då hittade jag en friskola (NTI, finns flera skolor i Sverige) och jag är sjukt nöjd! 


   
SvaraCitera