Aviseringar
Rensa alla

Hur är din panikångest?


Ämnesstartare

Vad får du för slags panikångest? hur mår du och hur känner du dig i kroppen, vad gör du åt det?!


   
Citera
Ämnesstartare

Madelene:

Vad får du för slags panikångest? hur mår du och hur känner du dig i kroppen, vad gör du åt det?!

snus hjälper


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

typ.. får svårt att andas, slutar med att jag typ hyperventilerar.. känns helt dåligt i kroppen, kan inte förklara.. var ganska länge sen sist.. men liksom, värsta är andningen och så hysteriskt gråtande.. och rädslan.. för att något ska vara fel.. vänta ut det ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har panikångest. Jag blir yr, hyperventilerar, gråter och det brukar svartna för ögonen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

chazychaz:

snus hjälper

jag brukar röka ibland, men det är snarare efter panikångestattacken.. mitt under går det ju inte å röka.. haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mina panikångest attacker är lite olika men på senaste får jag svårt och andas, hyperventilerar, känner domningar i fingertopparna och sen känns det som att jag ska svimma/dö, eller spy.. skitäckligt. jag spydde typ förförra veckan p.ga av jag mådde så fysiskt dåligt under en panikångest attack?!


   
SvaraCitera

Jag har hört om detta ganska mycket, men aldrig vad det är som utlöser det. Så jag är lite nyfiken, varför får ni dessa anfall och går det ut över eran vardag?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Madelene:

Vad får du för slags panikångest? hur mår du och hur känner du dig i kroppen, vad gör du åt det?!

Jag gråter hysteriskt, blir yr, skakar och hyperventilerar.. ibland svartnar det för ögonen också.
Jag försöker andas lugnt men det fungerar oftast inte, så jag väntar bara tills det går över. Jag brukar inte få dödskänslor som många andra får, bara att jag inte vet vart jag ska ta vägen.

jesperias:

varför får ni dessa anfall

Jag tror att, för min del, är det förmodligen allt som hänt mig tidigare som jag aldrig pratat om. Så, mitt fel egentligen [cute]

jesperias:

går det ut över eran vardag?

Oja, ibland kan smågrejer utlösa en panikattack för mig. Extra jobbigt på skolan, då man måste springa på toan och försöka få det att gå över/gråta ut där. Folk tror nog att jag har diarré eller liknande [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte precis panikångest tror jag,men

MiniAugust:

får svårt att andas

MiniAugust:

hyperventilerar

MiniAugust:

hysteriskt gråtande

MiniAugust:

rädsla

Madelene:

känns det som att jag ska svimma/dö, eller spy

Hisou:

skakar

hjärtklappning


   
SvaraCitera

jag ligger mest och skakar på golvet och gråter och skriker också svartnar det framför ögonen, sen får jag hjärtklappningar och har jättemycket panik. Jag vet inte vad jag ska göra emot det men jag brukar få hjälp av mamma o pappa, att de håller om mig leler något, annars tar jag en cigg efteråt.

hyperventilerar, känner väll samma sak som ovanstående i princip.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

im_ur_her0in:

ip

Damn,låter som svår panikångest asså[sad]ofta?


   
SvaraCitera

Celeron:

Damn,låter som svår panikångest asså[sad]ofta?

ganska jobbig, den var oftare förut, typ någon gång i veckan sådär. nu är den kanske varannan månad, så jag överlever:) har fått ångestdämpade medicin osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

im_ur_her0in:

ganska jobbig, den var oftare förut, typ någon gång i veckan sådär. nu är den kanske varannan månad, så jag överlever:) har fått ångestdämpade medicin osv.

...en dum fråga,d står P vid ditt namn,men du ser ut som en tjej [blush] wth?vad är du?[sad]
Va d lätt att få ångestdämpande och vilket tar du?


   
SvaraCitera

Celeron:

...en dum fråga,d står P vid ditt namn,men du ser ut som en tjej [blush] wth?vad är du?[sad]
Va d lätt att få ångestdämpande och vilket tar du?

jag är kille... jag fick en remiss till PBU av skolsköterskan, sen så fixade jag medicin, började med atarax, men det hjälper inte så mycket, fick någon annan ocksåp men jag vet inte vad den heter för min mamma har den åt mig. Men ja, det är ganska lätt att få tag i medicin, sen tar jag antidepressiva också, vilket också skulle hjälpa lite mot ångest..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

im_ur_her0in:

jag är kille...

förlåt[sad][sad]

im_ur_her0in:

..

ah,okej,men d känns bra med d?Dippar du direkt om du slutar med dom?


   
SvaraCitera