Aviseringar
Rensa alla

Hur är en bra chef?


Ämnesstartare

Untouchable: Hahahaha, hur i hela fridens namn kunde du komma fram till den slutsatsen? Har du inte reflekterat över att detta är en sida som riktar sig till unga och att det finns många här som är väldigt unga?

Menar du att jag borde anta att alla är tramsiga idioter som inte har något bättre för sig än att larva sig? Visst tänk så du men jag är lite för rädd om min människosyn för att kategorisera människor på det viset. Att någon är ung behöver inte innebära att den är efterbliven.

S3ON: Just go with the flow!

Bra tips!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro: tölp.

Vad ska jag annars anta? Ditt påstående om att bra chefer inte skulle existera är ju naturligtvis befängt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej chefer är inte bra. det är deras jobb att vara dåliga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mahalageasca:

Vad ska jag annars anta? Ditt påstående om att bra chefer inte skulle existera är ju naturligtvis befängt.

Sover

ska inte existera chefer övht. alltså finns det inga bra chefer. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har haft världens bästa chef. blev så ledsen när hon slutade, men är glad för henne eftersom det var ett bra jobb hon fick efteråt som hon nu verkar trivas på och hon blev dessutom headhuntad.

hon skämtade mycket med de anställda, kallade dem för olika saker (mig kallade hon för mitt efternamn t ex, och hon frågade mig även hur man säger hej på armeniska och hälsade alltid på mig på armeniska), och hade en del interna skämt med alla. hon var uppmuntrande - t ex om hon smsade mig och frågade om jag kunde jobba nån dag och jag svarade snabbt så sa hon inte bara "ok tack, skriver in det i schemat" utan hon sa liksom "tack, du är så jävla snabb på att svara! vilken klippa! 😀 ha en bra dag!" och så. hon var liksom en sån som fick en att känna sig behövd, hon fick en att känna att man gjorde ett bra jobb.

samtidigt kunde hon, när det väl gällde, vara hård. inte hård så att man blir rädd och känner sig utsatt, utan mer bara förklarar att "nu gick du för långt". t ex när en anställd bara gick ifrån jobbet när han egentligen skulle ta det sena passet, så fick jag ta det istället eftersom han bara stack utan att säga nåt. då ringde hon upp honom på mobilen och sa lugnt men ändå allvarligt att "det här är inte okej, det är taskigt mot dina medarbetare och du gjorde fel. gör inte om det igen!". 

åh saknar henne. hon var riktigt bra. träffade på henne på tuben för inte så länge sen, vi pratade jättemycket. en riktigt härlig kvinna!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har haft en sådan chef, jag och mina kumpaner sa upp oss.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro: ska inte existera chefer övht. alltså finns det inga bra chefer.

Okej jag förstår mer vad du menar nu men att du tycker så tyder på att du är väldigt ung och inte förstår hur världen fungerar, du kommer märka att jag har rätt när du varit på arbetsmarknaden ett tag!

ennie: nej chefer är inte bra. det är deras jobb att vara dåliga.

Är du seriös? Chefer motiverar personalen och delegerar arbetet och tar hand om administrativa uppgifter, allt för att projektet eller avdelningen ska flyta på så bra som möjligt, utan chefer hade det blivit anarki och det tror jag ingen vettig person ser som något bra.

snoret: åh saknar henne. hon var riktigt bra. träffade på henne på tuben för inte så länge sen, vi pratade jättemycket. en riktigt härlig kvinna!

Det låter som en fenomenal chef! Tack så mycket för att du delade med dig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles: Har haft en sådan chef, jag och mina kumpaner sa upp oss.

Vad för chef?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mahalageasca: Okej jag förstår mer vad du menar nu men att du tycker så tyder på att du är väldigt ung och inte förstår hur världen fungerar, du kommer märka att jag har rätt när du varit på arbetsmarknaden ett tag!

troll. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mahalageasca:

Menar du att jag borde anta att alla är tramsiga idioter som inte har något bättre för sig än att larva sig? Visst tänk så du men jag är lite för rädd om min människosyn för att kategorisera människor på det viset. Att någon är ung behöver inte innebära att den är efterbliven.

Sluta tramsa, jag har inte hänvisat till att unga skulle vara idioter. Jag upplever bara inte att unga är särskilt insatta eller intresserade i vilken kompetens som krävs för chefsposition, framförallt när du inte redogjort det särskilt djupt.   


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mahalageasca:

Om du inte har något vettigt att tillföra kan du väl undvika att skriva?

Äger din mamma sidan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mahalageasca: Är du seriös? Chefer motiverar personalen och delegerar arbetet och tar hand om administrativa uppgifter, allt för att projektet eller avdelningen ska flyta på så bra som möjligt, utan chefer hade det blivit anarki och det tror jag ingen vettig person ser som något bra.

ja. varför.


   
SvaraCitera

Mahalageasca:

Vad är lol med mcdonalds? 
   

din omskrivning är lol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro: troll.

?

Untouchable: Sluta tramsa, jag har inte hänvisat till att unga skulle vara idioter. Jag upplever bara inte att unga är särskilt insatta eller intresserade i vilken kompetens som krävs för chefsposition, framförallt när du inte redogjort det särskilt djupt.

Menar inte att alla måste kunna allt om hur det är att vara chef, men väntade mig faktiskt en hel del tips och det kanske är värt att hånskratta åt som du gjorde tidigare och då får det väl vara så, jag har inget att skämmas för bara för att jag är öppen av mig. :S

kukoxo: Äger din mamma sidan?

Nej, varför undrar du? Allt jag gjorde var att vänligt be dig att vara mer seriös eller undvika mina/allas trådar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie: ja. varför.

Varför vadå?

Blivande_japan: din omskrivning är lol

Okej men ingen av er vet vilket företag det rör sig om så det är väl en ganska konstig sak att skratta åt? Du verkar vara väldigt säker på dina antaganden dock du skulle säkert kunna bli en bra chef.


   
SvaraCitera