Aviseringar
Rensa alla

Hur är en bra moderator?


Åtta
Ämnesstartare

Som moderator så kan man ofta utsättas för en del kritik. Ibland förtjänt, och ibland oförtjänt. Det är tämligen enkelt att säga hur en moderator inte bör uppföra sig, men det är desto svårare att beskriva hur en bra moderator beter sig.

Så min fråga till er är helt enkelt, vad särskiljer (på ett positivt sätt) en bra moderator från en dålig? Kom ihåg att det är positiva egenskaper som efterfrågas, så t.ex. "Moderatorn skickar alltid utförliga PM efter att denne utdelat en varning" är ett helt okej svar, men t.ex. "moderatorn låser inte mina trådar" är det inte.

Jag funderade idag över detta, men fick inte riktigt fram något bra svar.

Om någon moderator anser att tråden bör ligga på annan plats så är det bara att flytta den.


   
Citera

ju mindre den modererar desto bättre


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

vitsippan:

ju mindre den modererar desto bättre

Så en mod som låter bli att ta bort reklamtrådar och spam är alltså en bättre moderator än en som gör det?


   
SvaraCitera

Åtta:

Moderatorn skickar alltid utförliga PM efter att denne utdelat en varning

Eller svarar på dem så länge användaren vill fortsätta diskutera varningen.


   
SvaraCitera

En bra mod låter inte sina personliga åsikter spela in.


   
SvaraCitera

Åtta:

Så en mod som låter bli att ta bort reklamtrådar och spam är alltså en bättre moderator än en som gör det?

Reklamtrådar får de gärna ta bort, sen spam beror på vad det är för spam, om det är många roliga, "onödiga" trådar på kort tid eller om det är ett inlägg som bara består av 5 miljoner smileys.

Rent allmänt anser jag dock att ju mindre den syns och hörs desto bättre.


   
SvaraCitera

En bra moderator är mer intresserad av iordninghållande än straff.


   
SvaraCitera

En bra tycker som mig, tänker som mig och sympatiserar med mig.


   
SvaraCitera

Nån som vet när han/hon kan tumma på reglerna lite [cute] Man kan inte va regelrätt hela tiden, man får ju se den större bilden ibland.
Vilket jag tycker ni är bra på [blush]

Sen skadar det inte att vara hilarious som crypto är ibland 😀


   
SvaraCitera

En bra moderator är en sådan som favoriserar mig.
Nä, eller jo, men mer seriöst så är en bra moderator en sådan som klarar av att diskutera varningar och inse att den varnade har rätt ibland. :@


   
SvaraCitera

Tickstart:

Sen skadar det inte att vara hilarious som crypto är ibland 😀

hahahah sluta [sad]
var sena timmen när jag låste den dumma tråden [sad] 😀


   
SvaraCitera

som du [wink]


   
SvaraCitera

konsekvent


   
SvaraCitera

Åtta:

Så en mod som låter bli att ta bort reklamtrådar och spam är alltså en bättre moderator än en som gör det?

grejen är att de flesta moderatorerna på den här sidan är väldigt inkonsekventa och saknar omdöme. de gör mer skada än nytta, därför är det bättre om de gör så lite som möjligt. varför tror du att budolicious är så populär? du är en av få som gör ett bra jobb


   
SvaraCitera

Man ska vara sig själv.
Ha en prydlig frisyr.
Inte vara för märkvärdig.
Och kunna kalla alla för cp'n [smile]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

vitsippan:

varför tror du att budolicious är så populär?

För att jag moddar i de absolut lugnaste forumdelarna [wink]


   
SvaraCitera