Aviseringar
Rensa alla

Hur är engelska A på gymnasiet?


Ämnesstartare

Läs några böcker på engelska så kommer du förbättras mycket.


   
SvaraCitera

jag går sam-sam nu och jag har alltid haft väldigt lätt på engelska och tyckte det var väldigt icke-utmanande på högstadiet, vi hade en massa strul med lärare och grejer. allting var verkligen en piss i mississippi i nian. i engelska A tyckte jag inte det var så stor skillnad, bara det att vi läser betydligt mer böcker, och det hade vi aldrig gjort innan, så tyckte det var svårt innan man "växte" in i språket så att säga. men sen vet jag att samhällarna på vår skola får rätt mycket mer litteratur att plöja igenom. annars reagerade jag bara på att mitt första tal skulle vara i minst 20 min... hade väl haft max fem under hela högstadiet, haha.
men sådär på ett helhetsintryck - nej, ungefär samma nivå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wankern:

Är Kursen svår med jämförelse nians engelska?

Nej, samma som i nian.

wankern:

Kan jag kräva den hjälp jag kommer behöva i engelska? Alltså typ stödundervisning.

Nä.


   
SvaraCitera
Kan lika väl passa på att fråga här då:

Ska läsa engelska C på gymnasiet, Någon som tycker det är FÖR svårt?? Elr om ni ska säga från 1-10 enligt er ?? [crazy]

Tacksam för svaaar [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

A-kurserna är typ för att kolla av att alla ligger på samma nivå efter grundskolan. Klarar du att skriva en sammanhängande text samt göra dig över huvud taget förstådd på engelska har du ett g.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är chill


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wankern:

Är Kursen svår med jämförelse nians engelska?

Om du klarar att gå g i nians engelska så klarar du att få detsamma, med lite ansträning, i engelska a. Den höjer sig mer i nivå än vad till exempel matte a jämfört med matte i nian gör, men inte så det blir övermäktigt skulle jag tro.


   
SvaraCitera

SarAaaBengtsson:

Ska läsa engelska C på gymnasiet, Någon som tycker det är FÖR svårt?? Elr om ni ska säga från 1-10 enligt er ?? [crazy]

Eng C var superenkelt för mig, men så är jag också mycket duktig. vet folk som inte fick poängen för att de inte var tillräckligt haj på grammatiska regler. Bedömningen är hårdare. Om man inte kan grammatiken ska man inte heller ha godkänt.


   
SvaraCitera

SarAaaBengtsson:

Ska läsa engelska C på gymnasiet, Någon som tycker det är FÖR svårt?? Elr om ni ska säga från 1-10 enligt er ?? [crazy]

Hänger ju lite på hur lätt du har för språket och på hur mycket tid du är beredd att lägga. Jag fick lägga typ dubbelt så mycket tid på ett engelska C-arbete som på ett B-arbete för samma betyg. Hade dock olika lärare i de kurserna och tyckte att C-uppgifterna vi fick var ointressanta.

WickedBarbie:

Men det skiljer sig ju.


   
SvaraCitera

WickedBarbie:

hur mycket tid du är beredd att lägga.

Är beredd att lägga VÄLDIGT mycket tid, eftersom det är turism jag ska gå så handlar det väldigt mycket om språk =)

Jag går ut 9:an med bara VG i engelska, Men jag kommer inte alls överens med min lärare och tror det handlar lite om det också =/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Precis som på högstadiet. [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I min skola och säkert många andra finns det support corner. Där kan du få stöd utöver de vanliga lektionerna.

Jag hatar också engelska, men jag tyckte det blev lättare på gymnasiet än i 9:an.


   
SvaraCitera

SarAaaBengtsson:

Är beredd att lägga VÄLDIGT mycket tid, eftersom det är turism jag ska gå så handlar det väldigt mycket om språk =)

Jag går ut 9:an med bara VG i engelska, Men jag kommer inte alls överens med min lärare och tror det handlar lite om det också =/

Jag hade satsat och tagit eng C isf, lite såklart beroende på vad du får för resultat i A&B (:


   
SvaraCitera

wankern:

Är Kursen svår med jämförelse nians engelska?

Den är sjukt lätt, enligt mig. Den är väl typ som 9:ans.. t.o.m lättare eftersom man repeterar typ allt.


   
SvaraCitera