Aviseringar
Rensa alla

Hur är er relation till smink?


Allting går i perioder för mig. Förra veckan använde jag t.ex mycket smink, denna vecka är jag inte så sugen på det och jag har inte alls mycket smink kvar, så kommer ändå inte kunna använda mycket smink framöver oavsett.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

snor: Jag kan inte gå utanför dörren utan smink

Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

snor: Jag använder smink ibland när jag vill piffa upp mig lite extra

snor: Jag använder lite smink dagligen

röstade på ibland men det varierar. det beror mycket på hur mycket tid jag har, humöret, vad jag ska göra och hur jag tycker att jag ser ut. tycker att jag ofta ser blek och trött ut utan smink men ibland så orkar jag inte bry mig. vissa dagar sminkar jag mig, vissa dagar inte. 


   
SvaraCitera
24/7
 24/7

The sad truth är ju att jag faktiskt inte kan gå utanför dörren utan smink. Gillar liksom inte hur jag ser ut utan det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

snor: Jag kan inte gå utanför dörren utan smink
3 st

Skulle jag ha ett jobb och jag blev arbetslös om jag kom sent och jag vaknade precis innan bussen gick så skulle jag hellre bli arbetslös än gå ut.

Mvh sunda prioriteringar


   
SvaraCitera
time
 time

snor: Jag använder smink ibland när jag vill piffa upp mig lite extra

Förut sminkade jag mig dagligen oavsett om jag skulle på fest eller till bensinmacken för att köpa mjölk, men nu är det mycket lugnare. Jag har också ändrat inställning till smink i sig, förut var det verkligen "för att dölja skavankerna", idag är det för att uttrycka mig kreativt och låta ansiktet vara målarduken jag förhöjer och förskönar vissa drag med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

snor: Jag använder enbart smink vid maskerader och dylikt2 st


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time: förut var det verkligen "för att dölja skavankerna", idag är det för att uttrycka mig kreativt och låta ansiktet vara målarduken jag förhöjer och förskönar vissa drag med.

Grattis till utvecklingen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Använder lite smink varje dag, dvs mascara.


   
SvaraCitera
time
 time

Nachac:

Grattis till utvecklingen!

Tack! Det är förbenat skönt att bli mer bekväm i sig själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time: Tack! Det är förbenat skönt att bli mer bekväm i sig själv.

Förstår det, sedan leder det ju till en ökad uppskattning av det man förut tvångsmässigt gjorde.


   
SvaraCitera
time
 time

Nachac:

Förstår det, sedan leder det ju till en ökad uppskattning av det man förut tvångsmässigt gjorde.

Ja, verkligen. Istället för att stå och förtvivlat måla över det man tycker är fel målar man fram det man tycker är rätt, det känns som ett sundare tillvägagångssätt. Jag hoppas det här är något mina eventuella barn tar efter också. Det ska vara kul och kreativt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time: Ja, verkligen. Istället för att stå och förtvivlat måla över det man tycker är fel målar man fram det man tycker är rätt, det känns som ett sundare tillvägagångssätt. Jag hoppas det här är något mina eventuella barn tar efter också. Det ska vara kul och kreativt!

Du får uppmuntra dem, smink är kul, bara synd om det blir en börda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time: Det ska vara kul och kreativt!

Precis!


   
SvaraCitera

Idag kletade jag in mig i foundation men normalt har jag oftast bara ögonbrynspenna och mascara/ingen mascara


   
SvaraCitera