Aviseringar
Rensa alla

Hur är Gymnasiet jämfört med Högstadiet? Bättre eller sämre?


absentthinking:

that's the word, om jag kommer in på språkinriktningen kommer jag börja läsa mandarin (och jag kan redan tala 7 språk flytande)

Nice! Vilka talar du? Svenska, engelska, arabiska kanske? Vilka fler? [cute] Planerat på att plugga utomlands sen och nyttja dina språkkunskaper?


   
SvaraCitera

PurpleMusicRain:

Vilka talar du?

Svenska, engelska, spanska, kurdiska, turkiska, franska och

PurpleMusicRain:

arabiska

[y]

PurpleMusicRain:

Planerat på att plugga utomlands sen och nyttja dina språkkunskaper?

Jag vill bo kvar här i lilla Sverige, men USA skulle iofs inte vara helt fel. Eller gå i skolan i Italien och lära mig lite italienska också. [rolleyes]


   
SvaraCitera

absentthinking:

Svenska, engelska, spanska, kurdiska, turkiska, franska och

Och du är femton år? Vad i helvete.


   
SvaraCitera

Trodde det stod ''Hogwarts'' ju. [sad]


   
SvaraCitera

absentthinking:

Svenska, engelska, spanska, kurdiska, turkiska, franska och

Åh, häftigt! Vilka modersmål har dina föräldrar?


   
SvaraCitera

dazed:

Och du är femton år? Vad i helvete.

[rolleyes]femtonfemtonfemton


   
SvaraCitera

PurpleMusicRain:

Åh, häftigt! Vilka modersmål har dina föräldrar?

Min kära moder: Svenska

Pappsen: Turkiska (och han kan kurdiska också, men min farmor har lärt mig arabiska)


   
SvaraCitera

absentthinking:

farmor har lärt mig arabiska

för att hon är libanes, men min farfar är kurd från Turklandet och det var där min pappa växte upp

Sammanfattning: Jag är 50% svensk, 25% libanes och 25% turkisk kurd.


   
SvaraCitera

absentthinking:

femtonfemtonfemton

Jag är snart tjugo och kan svenska, engelska plus lite kommandorop på tyska. Känner mig värdelös nu.

Shit men du måste ha något ursprung kring typ Turkiet, Syrien, Irak där någonstans eller? Tänker på språkens geografi osv. Menar inte att det skulle vara fusk utan det är bara intressant.


   
SvaraCitera

Fan vad bra jag gissar!


   
SvaraCitera

dazed:

Jag är snart tjugo och kan svenska, engelska plus lite kommandorop på tyska. Känner mig värdelös nu.

Naw, du är icke värdelös[no-no] Hatar att använda tyska, kommer aldrig lära mig det flytande. [cry]


   
SvaraCitera

absentthinking:

språk

[chocked]


   
SvaraCitera

absentthinking:

Naw, du är icke värdelös Hatar att använda tyska, kommer aldrig lära mig det flytande.

Gav det aldrig en chans, kom inte överrens med lärare alls så jag lärde mig bara klassisk krigsfilmtyska och lite gehe, gehen osv.
Nästan så man skulle försöka lära sig nu på gamla dar, så man kan läsa Ernst Junger på originalspråk eller något.


   
SvaraCitera
kachin

HealTheWorld:

Hur sann är detta påstående tycker ni som gått/går gymnasiet?

det stämmer bra.

[cute][cute][cute] så tkr du ska chilla på högstadiet o ba FUCK YEEEEEeee så gjorde jag och sänkte mig i 5 ämnen i 9:an [cool]


   
SvaraCitera

Trivs bra i gymnasiet,trivdes i och för sig även bra i högstadiet.

Dock har jag blivit lite mera av en lathund sen jag började gymnasiet. Riktigt jävla omotiverad ibland..hemskt[sad]


   
SvaraCitera