Aviseringar
Rensa alla

Hur är min fysiska styrka?


Ämnesstartare

Är en kille på 15 år och tycker själv att jag kan hantera ganska så små vikter. Väger 70kg, är 1,73 lång, har tränat i 3 månader och så här ser det ut: Bänkpress: 75kg Marklyft: 115kg Knäböj: 110kg

Hur skulle ni säga att det ser ut? Under eller över genomsnittetSkeptisk?


   
Citera
Ämnesstartare

aa det ser inte bra ut asså 🙁


   
SvaraCitera

Du är starkare än jag iallafall. Grattis!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är 24 tar typ 40 i bänk men spöar vem som helst

det är nog ingen fara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är mer en nigning än knäböj va?

annars ser det bra ut =)


   
SvaraCitera
Pardon

Skitsvårt att säga utan att se. Vad är det för teknik bakom bänken...kör du den där sköna studsen på bröstet och sliter upp den eller är det en korrekt bänkning? Knäböjjen, vad klassar du som knäböj är det höften under knävecken, eller är mer av ett hockeyböj?

Extremt mycket av det man tar beror på vilken teknik, eller om man vill säga så, eller hur mycket du "fuskar". 

Är allt korrekt, ja då är det bra. Säger inte att du ska gå med i OS nu, men eftersom du bara tränat i 3 månader, är 15 så är det riktigt bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jämfört med folk som inte tränar är du nog över snittet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När jag var 17 vägde jag 67 kg, lyfte bänkpress 75, marklyft 115, knäböj 100. Tyckte själv jag var rätt stark för min vikt och jämfört med de flesta andra ungdomarna jag kände men i tyngdlyftarkretsar skulle jag vara svag förstås. Allt är relativt. Du är 15 så jag tycker det är jävligt starkt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En fullständig kroppsfysisk styrka finge ej nås/mätas eller jämföras med tre olika skrotvikter som man må lyfta på diverse sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tar typ 15 i bänkpress Rodnar

väger 90kg,e 184cm och 20+ jordsnurr om dt utgör ngn poäng..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Något över snittet om du tränat i 3mån skulle jag säga. 

Tränar inte längre, buhuhu ;(((


   
SvaraCitera
GraGo

Definitivt över genomsnittet, har du bara tränat i tre månader så har du haft enorm tur med generna.

Själv är jag 15, 180 och 70kg, har tränat i tre år och tar 120kg marklyft, 105kg knäböj men bara 70kg bänk.


   
SvaraCitera