Aviseringar
Rensa alla

hur är "överklassorrarna"?


Ämnesstartare

Sådana människor som tror dem är bättre än alla andra. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Ja, historiskt sett. Före 1900-talet kunde en kvinna misstänkas och arresteras för prostitution om hon hade sex med en man hon inte var gift med. De enda kvinnorna som hade möjlighet att ligga runt lika mycket som män fick oavsett klass utan att straffas för det var överklassens kvinnor. Därför måste överklasskvinnor vara ganska provocerande då de var de enda kvinnor som hade samma sexuella möjligheter som män. De attyderna hänger väl kvar på så vis att folk tydligen känner behov av att hitta ett särskilt utryck för dem

Okej!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bor inte orrarna i skogen? dessutom är de ju sjukt beta i jämförelse med tjädern.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:
orre.1.jpg

Typisk överklassorre.

haha härligt Cool

Burgfitta:
De e rättt snygga men alltför stort ego de vill ha massa likes på insta och fb xD

jaha, att vilja ha likes som ung idag har ner med tidsandan att göra för socialt medvetna. sedan, så är det mer mogna att avnarcissitifieras och göra projekt i grupp\nätverk ist. 

Nachac:

"Orrar", singularis "orre" är tydligen lättfotade tjejer enligt rövhatts-lingo.

mynona:
Som Nachac sade. Intressant förresten - överklasskvinnor har ju i princip varit de enda kvinnor som har kunnat ha lika mycket sex som män utan att arresteras för prostitution, så överklasskvinnors sexualitet bör väl dra på sig en del aggressivitet från patrariakala sexualpuritaner

mynona:

Ja, historiskt sett. Före 1900-talet kunde en kvinna misstänkas och arresteras för prostitution om hon hade sex med en man hon inte var gift med. De enda kvinnorna som hade möjlighet att ligga runt lika mycket som män fick oavsett klass utan att straffas för det var överklassens kvinnor. Därför måste överklasskvinnor vara ganska provocerande då de var de enda kvinnor som hade samma sexuella möjligheter som män. De attyderna hänger väl kvar på så vis att folk tydligen känner behov av att hitta ett särskilt utryck för dem

Tack så mycket, båda två! Ni är verkligen kunniga. 

Cutenessoverload:
Sådana människor som tror dem är bättre än alla andra. 

okej, om alternativet är att tro att man är sämre än andra så känns det omvända bättre. om man lyckas bli socialt omtyckt trotts detta är det kanon. är du säker att det förhåller sig så? har du erfarneheter du baserar det på, berätta gärna. 

svefnpurka:
bor inte orrarna i skogen? dessutom är de ju sjukt beta i jämförelse med tjädern.

haha, keff jag är som har nollkoll på tjädern 😉 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

googlade, jag antar tjädern är det ari visde på bild ^__^ 

g


   
SvaraCitera
mynona

Asha: Tack så mycket, båda två! Ni är verkligen kunniga.

tack för tacket och varsågod!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha: googlade, jag antar tjädern är det ari visde på bild ^__^ 
g

Nej, jag visade en orre. Tjädern är närbesläktad dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Nej, jag visade en orre. Tjädern är närbesläktad dock.

jag finner det underhållande att en tråd taggad med taxonomi kan urarta till att handla om taxonomi.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha: okej, om alternativet är att tro att man är sämre än andra så känns det omvända bättre. om man lyckas bli socialt omtyckt trotts detta är det kanon. är du säker att det förhåller sig så? har du erfarneheter du baserar det på, berätta gärna.

Det är ju inte bra alls! Överklassorrar ser ner på alla andra och ger bitchblickar till alla pga dem tror dem är så mycket bättre än alla andra. Dem går runt i sina märkeskläder och tycker att alla som inte gör det är helt störda och fattiga. Dem är bortskämda och har ingen respekt för någon annan en sig själva (Dem är egoister). Det finns en wannabe överklassorre i min skola som alltid ger bitchblickar till alla och viskar till sina kompisar och sen skrattar (åt folk) och hon tror att hon är bäst. Jag är så arg på henne så jag gör vad hon gör mot mig och mina kompisar tillbaka mot henne (inte bra men jag blir bara så arg när jag tänker på henne). 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha: googlade, jag antar tjädern är det ari visde på bild ^__^ g

nej, det är bara en orre. här är skogens riksmarsalk:

81b3fdd5e8305100a92ff9706299a8c1.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf: jag finner det underhållande att en tråd taggad med taxonomi kan urarta till att handla om taxonomi.

<3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cutenessoverload:

Det är ju inte bra alls! Överklassorrar ser ner på alla andra och ger bitchblickar till alla pga dem tror dem är så mycket bättre än alla andra. Dem går runt i sina märkeskläder och tycker att alla som inte gör det är helt störda och fattiga. Dem är bortskämda och har ingen respekt för någon annan en sig själva (Dem är egoister). Det finns en wannabe överklassorre i min skola som alltid ger bitchblickar till alla och viskar till sina kompisar och sen skrattar (åt folk) och hon tror att hon är bäst. Jag är så arg på henne så jag gör vad hon gör mot mig och mina kompisar tillbaka mot henne (inte bra men jag blir bara så arg när jag tänker på henne). 

Det är bra att bli arg om man blir behandlad respektlöst tycker jag. 


   
SvaraCitera

Söker uppmärksamhet, ganska slampig, använder i princip bara märkes (alltid samma märken också - Odd Molly, Ralph Lauren, Micheal Kors, Marc Jacobs, Hollister, Abercrombie, GANT, Hunky Dory), ska alltid ha perfekt hår och smink och outfit, lägger ut "lättklädda" bilder på Insta och jaa typ så. 


   
SvaraCitera

Glömde att de enda skorna de använder är vita Converse, Hunters och Uggs


   
SvaraCitera