Aviseringar
Rensa alla

Hur äter man rätt?


Virtus:

Felaktigt! Det är mycket lättare att lägga om kosten och på så sätt åstadkomma en viktminskning jämfört med att enbart försöka träna sig smal.

Jag sa aldrig att personen ifråga enbart skulle träna för att bli smal. Jag sa att:

Jonnybravo91:

Utan träning kan man inte äta sig smal, nej.

Tränar man inte och försöker istället gå ner via dieter, kommer det endast resultera i att man blir tunn och inte det klassiska smala idealet.

/En som hatar personer som går in på forum, tror att de vet något om verkligheten, för att sedan lämna sitt namn som avslutande argument, precis som en enda jävel bryr som vad personen i fråga heter.


   
SvaraCitera

Jag brukar tänka att jag äter för att kroppen ska orka fungera och ge fan i att äta mig proppmätt.
Äter tills jag inte är hungrig nå mer, kan man säga, inte så att jag blir tvärmätt.

Det där är ju individuellt.
Min kropp vet inte vad socker är så all kost med socker är så gott som gift för moi.

Jag lever på grönsaker och protein.
Inte speciellt spännande, men det ger min kropp vad den behöver och kan hantra.

Självklara saker som godis etc är ju rätt så givna grejer att inte stoppa i sig om man vill gå ner i vikt.

F.ö så verkar du inte väga så mycket, så jag tänker vara dryg och tipsa dig om att träna ändå trots att du inte vill det.
Då får du en schnyggare kropp! Smal nog verkar du redan vara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sockerfritt:

Jag lever på grönsaker och protein.

Var får du proteiiinen ifrån? ):


   
SvaraCitera

iiddee:

Jag har problem med hur jag ska gå ner i vikt eftersom jag hatar att träna :/ Men hur ska man då äta sig smal? Är det nån som skulle kunna lägga in ett förslag på hur en dags måltider skulle kunna se ut?

ÄT VANLIGT OCH RÖR DIG MER!


   
SvaraCitera

Tånaglar:

Var får du proteiiinen ifrån? ):

Bönor och liknande fungerar utmärkt :))


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sockerfritt:

Bönor och liknande fungerar utmärkt :))

YEY! : D


   
SvaraCitera

Tånaglar:

YEY! : D

Haha what? [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sockerfritt:

Haha what?

Jag gillar bönor för de är fulla med fibrer och protein. Borlottibönor är bäst.

Nu går tråden i rätt riktning (:


   
SvaraCitera

Tånaglar:

Jag gillar bönor för de är fulla med fibrer och protein. Borlottibönor är bäst.

Nu går tråden i rätt riktning (:

I see :))
Jag äter de flesta sorter, tycker att det är ett jäkligt gott alternativ och jag är inget fan av överkonsumtion av kött heller för den delen.

Om man vill vara nyttig så ska man icke trycka i sig speciellt mycket kött alls 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Tränar man inte och försöker istället gå ner via dieter, kommer det endast resultera i att man blir tunn och inte det klassiska smala idealet.

Hårklyverier. Du menar att smal och tunn är två olika saker? Smal och vältränad är i min mening är olika saker. Självklart kan man inte bli vältränad utan att just träna, men för att uppnå den smala, slimmade kroppen upplever jag att det räcker med en strikt kost och lyckosamma gener.

Jonnybravo91:

/En som hatar personer som går in på forum, tror att de vet något om verkligheten, för att sedan lämna sitt namn som avslutande argument, precis som en enda jävel bryr som vad personen i fråga heter.

/En som starkt ogillar dryga, okunniga människor som hakar upp sig på meningslösa petitesser.

/Rickard [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rejmond D Röjter:

Jag är 185cm lång och väger ca. 105kg! En sann bjässe!

Vältränad eller stor?


   
SvaraCitera

Barnbidrag:

Vältränad eller stor?

Lite både och faktiskt [shake]
Mest muskler med ett yttre lager av "speck" [blush][cry]


   
SvaraCitera

Skippa allt socker, förutom naturligt socker som finns i t.ex. frukt och honung. Och ät mycket mindre än vad du brukar. Ät varje måltid på ca 20 min? .. så att din hjärna hinner signalera när den är mätt. Drick även mycket vatten. [y]


   
SvaraCitera