Aviseringar
Rensa alla

hur


Ämnesstartare

gör man när man är dum i huvudet och inte klarar av att ha en kärleksrelation utan att tycka att det är jobbigt att någon älskar en?


   
Citera
Ämnesstartare

det är nog bara jobbigt när man inte älskar tillbaka. knyt alla band.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag älskar tillbaka, det har blivit något fel bara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du kanske inte tycker att du är värd att älskas o därför blir det jobbigt, du på sätt o vis vill inte låta dig själv bli älskad, kanske? 

om det är så är det möjligt att det hjälper att bara låta dig njuta av relationen, att unna dig det,  o känna att du förtjänar det, för det är inte du som bestämmer om du ska bli älskad eller inte det bestämmer den som älskar dig o om hen tycker du är värd så är du det 

sorry om jag har helt fel eller så 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kanske känner du dig kvävd? om det inte är det uppenbara att du inte tycker att du är värd att älskas


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du får ta reda på vad exakt det är som gör att du inte känner dig bekväm i relationen. Tror inte det handlar om att du är älskad, kanske handlar om hur det tar sig uttryck? Som Isola sa; om du känner dig kvävd, vilket är väldigt lätthänt, så bör du prata med din partner om det och se om ni kan lösa något. Min egen erfarenhet säger dock tyvärr att det är jättesvårt att gå från kvävd till icke-kvävd, pga relationen förstörs en del när man kvävs. Dejtade en snubbe en gång i tiden som var jättekär i mig och ville visa det hela tiden på ett sätt som gjorde att jag blev obekväm och även om jag sa till och vi försökte trappa ner det lite så var attraktionen fortfarande skadad. 

Om det handlar om hur du ser dig själv, att du känner att du inte är värd att älskas eller liknande, så bör du också prata med din partner om det. Tror att er relation kan hjälpa dig bättra på din självkänsla, så bara ni är öppna och pratar om det så kommer ni nog kunna lösa det tillsammans. Är ju bland annat sådant kärlek är till för - att hjälpa varann, finnas där för varann och bidra till varandras utveckling. Man växer tillsammans! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ni har så jävla rätt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"We accept the love we think we deserve"


   
SvaraCitera