Aviseringar
Rensa alla

Hur avfärda kille snällt?


Ämnesstartare

Hej!

För ett tag sedan började jag chatta med en kille. Jag ansåg att han var tillräckligt intressant för att få mitt nummer, men nu har jag helt ändrat mig. Han sms:ar mig väldigt ofta och han skriver alltid samma sak, "Hej, läget? Gjort idag?" Detta kan han skriva till mig flera gånger om dagen och det irriterar mig och dessutom är det enormt tråkigt att få samma meddelanden hela tiden, så därför vill jag få ett stopp på detta!

Frågan är bara hur? Vi bor relativt nära varandra, ca 10 mil och nu har han ju givetvis börja tjata om att han vill träffa mig för att ge mig en mega super gosig kram. Jag vill avfärda honom på ett schysst sätt men hur gör jag det? Misstänker att han har något psykiskt funktionshinder eftersom han beter sig på detta sätt.


   
Citera
Ämnesetiketter

Säg att du inte vill träffa främlingar.


   
SvaraCitera

säg som det är bara [shake]


   
SvaraCitera

Tjejen_med_hjärtat:

Misstänker att han har något psykiskt funktionshinder eftersom han beter sig på detta sätt.

hahaha


   
SvaraCitera

Säg som det är. Var tydlig men inte elak. Hoppas att han fattar och gör han inte det så får du vara ÄNNU tydligare och lite argsam.
Vi tjejer ska alltid vara så snälla jämt.


   
SvaraCitera

Tjejen_med_hjärtat:

mega super gosig kram

Tjejen_med_hjärtat:

psykiskt funktionshinder

japp, d tror jag med.

som isola säger är det väl bara att tydlgit säga nej. jag lyckades också sätta mig i denna situationen alldeles för ofta förr!! var t om så snäll att jag gav mitt nr till typ alla, inte ens om folk verkade vara intressanta [sad][sad] men ja, som sagt säg tydligt att du inte är intresserad osv o slutar han inte; bli arg :c


   
SvaraCitera
njsbo

TIO MIL=NÄRA?????!!!!


   
SvaraCitera

[bigsmile][love]

men alltså. om han hela tiden skickar såna sms behöver man fan inte svara [shake] har han ingenting att säga utöver "hej vad gör du hur mår du" kan han inte förvänta sig att du ska svara trots att du gjort det tre gånger tidigare samma dag?


   
SvaraCitera

Tjejen_med_hjärtat:

Hur avfärda kille snällt?

Det gör man inte, tar man ej i med hårdhandskarna kommer de alltid tillbaks. [no-no]


   
SvaraCitera

Tjejen_med_hjärtat:

Misstänker att han har något psykiskt funktionshinder eftersom han beter sig på detta sätt.

Haha, så för att han verkar vara ensam så har hans psykiskt funktionshinder? Stackarn tänk om det är en vanlig kille som inte har så mycket kontakt med tjejer...


   
SvaraCitera
Bakric

Barbienele:

Haha, så för att han verkar vara ensam så har hans psykiskt funktionshinder? Stackarn tänk om det är en vanlig kille som inte har så mycket kontakt med tjejer...

Och just därför borde hon avfärda honom klart och tydligt (föredragsvis snällt förstås), annars kan han ju få men för livet. Om inte annat ett par månader framåt.
Och då talar jag med mig själv som mall[no-no]


   
SvaraCitera

Byt telefon nummer och blocka han överallt 😉

Eller så kan du bara säga att du har träffat en annan och vill att han ska sluta höra av sig. Du känner honom inte och kommer antagligen aldrig träffa honom ändå


   
SvaraCitera

ååh ush vad jobbigt det är med såna som frågar tråkfrågor hela tiden och inte förstår att man inte är intresserad om man inte svarar[sad]

brukar du svara varje gång han frågar, eller ignorerar du?

tycker det här var ett bra svar

Olycklig:

Byt telefon nummer och blocka han överallt


   
SvaraCitera

Bakric:

Och just därför borde hon avfärda honom klart och tydligt (föredragsvis snällt förstås), annars kan han ju få men för livet. Om inte annat ett par månader framåt.
Och då talar jag med mig själv som mall[no-no]

Just pga av vad tycker du att hon ska avfärda honom?

Jag tycker att ifall man känner att man behöver avfärda någon då ska man säga det. Ifall det inte är så lätt så slutar man ha kontakten bara.

Ifall en kille/tjej säger "jag vill en super gosig kram" eller något dylikt kan jag inte förstå varför personen då ska vara mentalt handikappad. Tycker att det är något sjukt ifall man tänker så.
Men jag tror starkt att du gör dig och killen en tjänst för du verkar allt för kräsen och sorry men bitchig och killen verkar vara för snäll för dig.


   
SvaraCitera
Exner

Svara, tacka för SMS:et och skriv att det känns skönt att ha en extra lillasyster att ty sig till.


   
SvaraCitera