Aviseringar
Rensa alla

Hur avlägsnar man den här jävla skiten?


Ämnesstartare

Nu är jag less på tandregleringen, jag kan leva med fula tänder men kan fan inte leva med tandregleringen. Kan man bara slita ut den eller bör man först avlägsna metalltrådarna med avbitartång och sedan typ skrapa lös de här sakerna som sitter på tänderna? Har även en båge i gommen men jag tänkte att man kanske kan få lös den med på något vis? Hjälp mig nu.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Aja baja [no-no]


   
SvaraCitera
smisk

Nä men sluta, gör inte nåt dumt nu. Har du rälsen endast för kosmetiska skäl eller pga bettfel?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man bör göra det hos tandläkare. Jag är rätt säker på att du kan skada emaljen en hel del om du försöker skrapa eller dra bort fästena på egen hand.


   
SvaraCitera
smisk

mediakatt:

Man bör göra det hos tandläkare. Jag är rätt säker på att du kan skada emaljen en hel del om du försöker skrapa eller dra bort fästena på egen hand.

Och tandköttet, eftersom tänderna sitter löst! Gud, jag får ont i käken bara jag tänker på det 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har också tandsällning[mad] de e förjävligt. metallgrejen i gommen va värst typ kmr ja ihåg!


   
SvaraCitera

Gör inget dumt nu, knäppis! [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smisk:

Och tandköttet, eftersom tänderna sitter löst! Gud, jag får ont i käken bara jag tänker på det 🙁

Tror att tråden inte är jättelätt att få loss heller. Minns när jag hade tandställning och hälften av den lyckades lossna och stå rakt ut ur min mun. Kunde inte få loss resten och var tvungen att klippa av den med avbitartång. Det låter roligt men det var det inte. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

själva bågen är ju lätt att ta bort, men fästena ska du ge katten i att försöka ta bort själv. Ring din tandreglering och säg att du är less på skiten och vill ta bort den på nästa besök.

Eller härda ut, du kommer tacka dig själv i framtiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Aja baja [no-no]

[no-no]

smisk:

Nä men sluta, gör inte nåt dumt nu. Har du rälsen endast för kosmetiska skäl eller pga bettfel?

Men de är hemska! Har flyttat till ny stad och då vill de typ att jag ska betala skiten själv. Har både kosmetiskt och bettfel.

mediakatt:

Man bör göra det hos tandläkare. Jag är rätt säker på att du kan skada emaljen en hel del om du försöker skrapa eller dra bort fästena på egen hand.

Har redan VÄLDIGT skadad emalj, fästena lossnar lite då och då på grund av detta så jag misstänker att det inte skulle vara så svårt att ta bort.

hannnah:

har också tandsällning[mad] de e förjävligt. metallgrejen i gommen va värst typ kmr ja ihåg!

Ja, usch.

Capture:

Gör inget dumt nu, knäppis! [no-no]

[sad]

Postorderhoran:

själva bågen är ju lätt att ta bort, men fästena ska du ge katten i att försöka ta bort själv. Ring din tandreglering och säg att du är less på skiten och vill ta bort den på nästa besök.

Men det är ju personerna på tandreg. som jag hatar, vill ej dit.

OF 5:

det som inte dödar härdar.

Knappast.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du borde låta tandläkaren göra de där : < Dom där plattorna sitter med ett ganska starkt lim.


   
SvaraCitera
Exner

Geigerzähler:

Hjälp

Varför inte låta fortsätta gå hos tandregleringen, där du började? Så gjorde jag, med en resa var annan eller var tredje månad.


   
SvaraCitera
smisk

Geigerzähler:

Men de är hemska! Har flyttat till ny stad och då vill de typ att jag ska betala skiten själv. Har både kosmetiskt och bettfel.

Geigerzähler:

Men det är ju personerna på tandreg. som jag hatar, vill ej dit.

Försök gå till en annan tandreglering? Jag vet inte riktigt vad du ska göra åt det, eftersom jag var supernöjd med min tandreg, men det är verkligen inte värt att slita loss den på egen hand...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Varför inte låta fortsätta gå hos tandregleringen, där du började? Så gjorde jag, med en resa var annan eller var tredje månad.

En resa på 18h enkelväg, 130 mil... Går en gång i månaden.

smisk:

Försök gå till en annan tandreglering? Jag vet inte riktigt vad du ska göra åt det, eftersom jag var supernöjd med min tandreg, men det är verkligen inte värt att slita loss den på egen hand...

Går ej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[no-no][no-no]


   
SvaraCitera