Aviseringar
Rensa alla

Hur bär man sig åt för att bli modell?


Ämnesstartare

Tjena! Jag är en 16 årig kille som är väldigt sugen på att bli fotomodell. Jag vet att konkurrensen är stenhård osv men jag vill ändå ge det en chans. Så hur bär man sig då åt för att som 16 åring kunna få modelljobb? 

Litearrow-10x10.png fakta om mig: Jag är ca 190 cm, grön/blåa ögon, brunt hår och har en smal, spinkig kroppsbyggnad


   
Citera

ring tyra


   
SvaraCitera

Börja träna. Lägg upp bilder på instagram.


   
SvaraCitera
Yaren

det verkar som du är i rätt ålder till att börja söka i alla fall även om du är rätt ung. Skicka in bilder till en modellagentur; elite, mikas eller stockholmsgruppen? Beror på var du bor också. Så får du väl se. Kolla annonser osv, frisörsalonger kan söka modeller till visningar också 


   
SvaraCitera

Spotify:
Börja träna. Lägg upp bilder på instagram.

Bästa sättet! Lägg upp bilder efter du tränat i ca 1 år and show your muscels så kommer säkert nån vilja anlita en xD


   
SvaraCitera

WinterTime

Litearrow-10x10.png fakta om mig: Jag är ca 190 cm, grön/blåa ögon, brunt hår och har en smal, spinkig kroppsbyggnad

äru singel? Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spotify:
Börja träna. Lägg upp bilder på instagram.

Jag har börjat tränat nu, men har inget kroppsfett att göra till muskler.. :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yaren:
det verkar som du är i rätt ålder till att börja söka i alla fall även om du är rätt ung. Skicka in bilder till en modellagentur; elite, mikas eller stockholmsgruppen? Beror på var du bor också. Så får du väl se. Kolla annonser osv, frisörsalonger kan söka modeller till visningar också 

Ska man skicka in vanliga bilder då eller mer proffesionella bilder?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sofflizz:

äru singel? Rodnar

hihi ja 🙂


   
SvaraCitera

WinterTime:

Jag har börjat tränat nu, men har inget kroppsfett att göra till muskler.. :/

Ät mer


   
SvaraCitera

Det är inte kroppsfettet som blir till muskler... det som blir muskler får du via proteinrik mat


   
SvaraCitera

Skicka in bilder till en modellagentur som Yaren sa. Du kan ta med en proffesional kamera om du vill men en bra mobilkamera räcker. Läs mer på agenturernas hemsidor om vilka sort bilder du ska skicka in och hur du gör det. 


   
SvaraCitera

finns info på alla agenturer, hur man gör för att bli modell hos dem. Googla! 🙂


   
SvaraCitera
Yaren

WinterTime:

Ska man skicka in vanliga bilder då eller mer proffesionella bilder?

Vanliga


   
SvaraCitera

Gör som Yaren sa. Att du skickar in till en modellagentur. Btw att du skaffar muskler är absolut inget måste då det är många som föredrar spinkiga killar inom mode världen 🙂 Lycka till 


   
SvaraCitera