Aviseringar
Rensa alla

hur bära sig åt mot en tjej som helst plötsligt vänt sig mot en?


Ämnesstartare

Vet att jag har en tråd sedan tidigare, men måste verkligen ha stöd.
Det är ju så att jag har varit tillsammans med min tjej i lite mer än 2,5 månader nu, och hon har blivit gravid.
vi har inte haft några som helst bråk etc under tiden tillsammans och vi har verkligen älskat varandra mer än något annat.
Sen i fredags för en vecka sen (20/2) gjorde tjejen en medicinsk abort, hon tog de första pillrerna. jag var hos henne torsdagen innan det och då var hon kelsjuk och go, som vanligt.
Åkte dit i lördags och märkte då att hon var lite mer allvarlig/såg deppig ut.
jag försökte stötta henne men det gick inte så bra.
På söndagen tog hon de sista pillrerna.
Vi träffade tisdagen där efter, och då helt plötsligt ville hon vara för sig själv ett tag, och umgås med kompisar istället för mig.
Hon sa att jag inte behövde oroa mej, men även att hon tyckte att vi har lite för lite gemensamt (detta har hon aldrig nämnt något om tidigare).
Jag vet att det är svårt att genomgå en abort, men det känns som att hon bara skjutit mej åt sidan.
hon skickade sms på onsdagen där det stod: jag tänker på dej.

jag har skrivit ett slags "kärleksbrev" till henne som jag tänkte ge henne lite längre fram, tillsammans med ett fint halsband som jag köpte till henne, men som jag inte kunde med och ge henne i tisdags när hon sa detta.

behöver alla tips och råd jag kan få


   
Citera
Ämnesetiketter

vixon:

Hon sa att jag inte behövde oroa mej

vixon:

Jag vet att det är svårt att genomgå en abort, men det känns som att hon bara skjutit mej åt sidan.

vixon:

hon skickade sms på onsdagen där det stod: jag tänker på dej.

du är skadad,hon säger ju att d inte är nån fara,messar dig och d är jobbigt att göra abort,ge fan i qatt vara egoistisk då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad behöver du hjälp med? ge henne tid, hon har nyss dödat ett barn, man lär inte må så bra då....................


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag vet. men jag är bara så enormt rädd att förlora henne.
jag har låtit henne få tid för sig själv nu. men det är inte lätt för mej heller kan jag lova. det kom som en smäll, från att ha varit något helt underbart till att kännas helt förskräckligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det har bara gått en vecka, så säg inte att du "gett henne tid", du får själv avgöra vad du vill göra med ditt liv, men jag tror säkert hon vill ha dig och behöver dig i denna svåra stund, men att göra en abort är fruktansvärt svårt om man själv inte varit i den sitsen (jag har en gång misstänkt att jag var gravid och DET kändes fördjävligt att KANSKE behöva göra en abort, att då faktiskt genomgå det är nog ett helvette).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej jag har inte gett henne tid, men jag håller på att ge henne tid, jag kontaktar inte henne och så, utan låter henne kontakta mig.
Är det det rätta att göra i våran situation?


   
SvaraCitera

LEINAD_DANIEL:

Vad behöver du hjälp med? ge henne tid, hon har nyss dödat ett barn, man lär inte må så bra då....................

Har ju hon inte alls det, det räknas inte som ett barn förrens efter vecka 28.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag anser inte att hon har dödat ett barn, men jag kan tänka mej att hon tänker så :/


   
SvaraCitera

Du skrämmer iväg henne om du skickar sms/ringer/ger presenter. Låt henne vara ifred, låt henne höra av sig till dig, och någon gång kan du la skicka ett uppmuntrande sms där du säger att hon kan ringa om det är något osv osv [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Du skrämmer iväg henne om du skickar sms/ringer/ger presenter. Låt henne vara ifred, låt henne höra av sig till dig, och någon gång kan du la skicka ett uppmuntrande sms där du säger att hon kan ringa om det är något osv osv

precis så jag gör nu.. skickade ett litet diskret sms igår som hon svarade på idag, sen svarade jag inte på hela dagen och ringde sen på eftermiddagen, då svarade hon inte, men ca 5 min efter så ringde hon upp mej och vi pratade ca 5-6minuter, mer som vänner. inga frågor om oss eller något sånt.


   
SvaraCitera

Säkert asjobbigt med abort. Kan tänka mig att hon bara behöver lite tid. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja jag tror det med, eller jag har börjat inse det, trodde det inte först..
känns helt fel att bara låta henne vara, men tror nog att hon tycker det känns bättre


   
SvaraCitera

JAg antar att det pga aborten som hon behover tid for sig sjalv

och nej, mina tre sista bokstaver funkar ej! [sad][sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mm.. vill verkligen stötta henne så mycket som möjligt, men hon vet om att jag finns här om det behövs.


   
SvaraCitera

vixon:

känns helt fel att bara låta henne vara

Fråga lite försiktigt (inte jaga eller vara jobbig) om det finns något i världen som du kan hjälpa henne med? Kanske fungerar, för då får du ju veta. Säger hon att hon behöver vara ensam så äre så.


   
SvaraCitera