Aviseringar
Rensa alla

hur bära sig åt mot en tjej som helst plötsligt vänt sig mot en?


Ämnesstartare

vi pratar mer som kompisar just nu, jag har sagt att jag tänker på henne och att jag finns här vad som än händer. det borde väl nästan räcka?


   
SvaraCitera

Jo. Lycka till [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men hur gör jag om hon inte kontaktar mig på 4-5 dagar, kan jag skicka ett sms och fråga hur hon mår tex eller ska jag vänta längre?


   
SvaraCitera

Det är ju jättesvårt att veta hur hon känner.. Men om du väntar någon vecka bör ju inte ett sms vara någon fara liksom. Däremot får du inte bomba henne eller något om hon inte svarar.

Jag tycker det är lite konstigt att hon inte vill vara med dig nu, det är ju nu du verkligen kan finnas som superstöd. Jobbigt. Har ni snackat något om det?

edit: aborten alltså..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja det är ju det.. jag tar det lungt mot henne helt enkelt.

ja det är konstigt, vi har pratat lite om det, men hon säger bara att hon vill spendera mer tid med sina kompisar nu ett tag..

vi har inte pratat så mycket om aborten dock..


   
SvaraCitera

Kan ju finnas massa olika anledningar ju. Tycker du verkar himla schysst och förstående mot henne [y] Jag hatar när folk bara bryr sig om sig själva och inte kan lämna lite space liksom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja jag försöker göra rätt, var på henne mycket i början när hon sa att hon ville vara för sig själv, hoppas inte det förstörde för mycket, jag har ju ändå varit lite off nu det senaste och låtit henne få tid


   
SvaraCitera

Skjut henne.


   
SvaraCitera

Hon är antagligen rädd för att du ska vilja snuska med henne, eftersom hon precis gjort abort så vill hon antagligen inte ha sex osv.


   
SvaraCitera

Jag tror du gör rätt som du gör nu. Lycka till.


   
SvaraCitera

[sad]


   
SvaraCitera
orcite

vixon:

jag vet. men jag är bara så enormt rädd att förlora henne.

Det är just så du kommer förlora henne. genom att vara rädd att förlora henne.

vixon:

jag har låtit henne få tid för sig själv nu.

Det bestämmer inte du. Denna försåelse om att du har gett tid som är tillräcklig eller inte är bara och endast ur din egen emotionella vision. Du kan inte trycka in detta på andra. Chilla istället. Istället för att kväva henne och få henne springa iväg, chilla, ge space så kommer hon till dig.

vixon:

men det är inte lätt för mej heller kan jag lova. det kom som en smäll, från att ha varit något helt underbart till att kännas helt förskräckligt

Första kärleksförhållandet va?

Mitt tips är för det första att du gjorde fel när du stötta henne. Låt mig förklara vad som händer.

Hon tar piller för abort. Hon mår dåligt. Känner till sin situation mycket väl. Är lite deprimerad. Ens nästa steg känns tungt.
Och någon kommer och stöttar på en? Ger mer vikt på axlarna. Och ansvaret till att må bra så att du mår bra växer, vilket sätter press.

Förstår du nu varför hon sökte sig till sina vänner istället för dig?
För vännerna pressar inte på en. Var en knarkare, hej. Var en jurist, hej.. spelar inte roll. Dom tar inte henne på lika stor allvar. "jag gjorde abort.. har sån ångest"
Aja, det orndar siig vettuuu, haha, "något skämt"

Och då mjuknar hon upp.. släpper det.

Vad jag hade gjort

vixon:

Åkte dit i lördags och märkte då att hon var lite mer allvarlig/såg deppig ut.
jag försökte stötta henne men det gick inte så bra.

Hade försökt muntra upp henne. Inte stötta henne.

Kramat henne och sagt jag älskar dig.

Varit lite lekful för att underhålla henne. Låta henne stå och titta på mig när jag är energisk.

Sagt, ångrar du din abort så har jag gott om i reserv 😉 med en väldigt skämtsam ton..

För att tjejer.. dom är inte logiska som män. Tjejer är känslosamma. Får du hennes känslor att vara lyckliga så är hon glad.

Det är detta du vill nå också.. att hon ska vara glad, komma över det fort, tack vare dig, komma över det fortare..

men om du står framför henne.. med en allvarlig ton bara för att hon har det och ser deppi ut kommer hon att se DIG som att DU pratar slött, allvarligt och bara tå åt sig av det istället vilket är inte alls vart du vill komma.


   
SvaraCitera
orcite

Mitt andra råd är att..
Förlöjliga inte din kärlek för henne. Vad du gör är rätt, det är fint, du menar bara väl.

Men det har en väldigt dåligt effekt.

Tro det eller ej men detta är väldigt sant.

Ger du henne så mycket kärlek. Köper du saker till henne och ger kärleksbrev hejltvilt så kommer din kärlek inte vara värd så mycket för henne. För det kommer vara för enkelt att få. Du kommer trötta ut det. Hennes känslor för dig kommer ta slut.

Det du verkar ha problem med är din timing. Och vad du gör.

Presenter / kärlek för att visa sin kärlek bara för att man är rädd att förlora.. FAIL.

Vad jag har fått lära mig av erfarenhet är att ingen tjej tycker om en tillbaka genom att tänka. Oj vad mycket han tycker om mig, så jag ska tycka om tillbaka.

Rättare meningen är.
Jag tycker om honnom, oj, se vad jag fick här? Tycker om honnom ännu mer nu.

Du förstå? det är faktiskt ganska komplex 😛

Och sist men inte minst.. Du är påväg att ge hela förhållandets makt till henne grabben.. AKta dig.. Du ger kärlekens makt till en tjej.. EN KVINNA... det är DU som är MAN. Du som ska äga den och se till att den inte går i sönder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jo men jag är absolut inte bara ute efter att få ligga med henne, och det vet hon..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack orcite för tipsen.
jag vet allt detta innerst inne, men det har blivit skit av det änså, för att jag inte tänkte igenom vad jag skulle göra.
Kan jag säga till henne nu i efterhand och be om ursäkt eller ska låta det vara?


   
SvaraCitera