Aviseringar
Rensa alla

Hur bearbetar ni allting?


Ämnesstartare

Ni som har blivit utsatta för mobbning eller misshandel, hur bearbetar ni allting?

Jag blev mobbad i 9 år för mitt utseende vilket har varit väldigt jobbigt. Det har gjort att jag ständigt är missnöjd med hur jag ser ut. Det finns alltid någonting som kan bli bättre.

Jag blev även misshandlad i över 1 år av min fästman/sambo. Jag blev tvungen att ta bort mitt barn pga. det. [cry]

Allting har tagit jättehårt på mig och jag har blivit tvungen att hoppa av skolan pga. att det helt enkelt har varit för mycket.

Hur ska jag lära mig att bearbeta detta för att kunna gå vidare?


   
Citera
Ämnesstartare

SourcesOfLife:

Jag blev även misshandlad i över 1 år av min fästman/sambo. Jag blev tvungen att ta bort mitt barn pga. det.

SourcesOfLife:

F19

SourcesOfLife:

jag har blivit tvungen att hoppa av skolan pga. att det helt enkelt har varit för mycket.

Right.

SourcesOfLife:

Hur ska jag lära mig att bearbeta detta för att kunna gå vidare?

Grow some balls.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja spöa upp de
kanske borde leta reda på de o ha ihjäl de o sen stycka de[confused]

SourcesOfLife:

Jag blev även misshandlad i över 1 år av min fästman/sambo.

du polisanmälde väl honom?[surprised]

SourcesOfLife:

Jag blev tvungen att ta bort mitt barn pga. det. [cry]

abort?

SourcesOfLife:

Hur ska jag lära mig att bearbeta detta för att kunna gå vidare?

prata me nån, gjorde ja - kändes bättre då[wink]


   
SvaraCitera

Vet inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Avatar:

Grow some balls.

Lätt för dig att säga. Det är inte så lätt att gå igenom flera saker på en gång. Först blev jag mobbad och misshandlad, sen blev jag bedragen. Bara en massa skit hela tiden.


   
SvaraCitera

kill_enemy:

ja spöa upp de
kanske borde leta reda på de o ha ihjäl de o sen stycka de[confused]

Byt ut dina "de" mot "dem". Behärskar man inte de/dem kan man väl för fan lika gärna skriva "dom"? [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Avatar:

Right.

?
det finns faktiskt folk under 20 som blir gravida [rolleyes]

SourcesOfLife:

Hur ska jag lära mig att bearbeta detta för att kunna gå vidare?

Har du pratat med någon om allt detta? Fått ut allt som har samlats på inuti dig? Det brukar underlätta att prata med någon, t.ex kurator, psykolog, nära vän etc om jobbiga saker.

Sen är det viktigt att kunna förlåta de som gjort en illa också, annars kommer man nog inte att helt komma över det. Men sen finns det självklart saker som tar längre tid att förlåta än andra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kill_enemy:

du polisanmälde väl honom?

Jag polisanmälde honom 3 månader efter att jag gjorde slut med honom.

kill_enemy:

abort?

Jag blev gravid när vi varit tillsammans i 11 ½ månad. Jag ville behålla det, men eftersom det såg ut som det gjorde så valde jag att ta bort det. Hade jag behållit det så hade jag tagit ensam vårdnad och fixat besöksförbud. Vad är det för start i livet för ett barn?

kill_enemy:

prata me nån, gjorde ja - kändes bättre då

Jag har varit till psykolog, men jag känner inte riktigt att det hjälper. Jag försöker att bearbeta det genom att skriva dagbok, men ibland har jag så mycket att skriva om att jag inte orkar skriva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HobGoblin:

Byt ut dina "de" mot "dem". Behärskar man inte de/dem kan man väl för fan lika gärna skriva "dom"?

Ibland när jag har bråttom att skriva så tänker jag inte på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HobGoblin:

Byt ut dina "de" mot "dem". Behärskar man inte de/dem kan man väl för fan lika gärna skriva "dom"? [cry]

Eller så slutar alla som är språkpoliser att nämna detta ? Det är en sak att skriva fel på de och dem på svenska provet, men på nätet kvittar det. Sen är "dom" fult [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SourcesOfLife:

3 månader efter

efter???

SourcesOfLife:

Jag har varit till psykolog

prata me nån du känner då, en kompis eller nån släkting


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HobGoblin:

Byt ut dina "de" mot "dem". Behärskar man inte de/dem kan man väl för fan lika gärna skriva "dom"

De skriver man när man kan översätta det som They på engelska och dem skriver man när man kan översätta det som Them på engelska. Jag kan det, men tänker inte på det när jag har bråttom att skriva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

Har du pratat med någon om allt detta? Fått ut allt som har samlats på inuti dig? Det brukar underlätta att prata med någon, t.ex kurator, psykolog, nära vän etc om jobbiga saker.

Jag har varit hos psykolog, men tycker inte att det hjälper riktigt då jag vill prata med någon jag har förtroende till. Jag vill dock inte tråka ut mina vänner med att prata om mina problem och mitt förflutna hela tiden.

LightInDarkness:

Sen är det viktigt att kunna förlåta de som gjort en illa också, annars kommer man nog inte att helt komma över det. Men sen finns det självklart saker som tar längre tid att förlåta än andra.

Jag kan lära mig att acceptera det som har hänt, men jag kommer aldrig att förlåta vad de har gjort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kill_enemy:

efter???

Tre månader efter att jag gjorde slut anmälde jag honom. Jag var inte tillräckligt stark innan dess.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SourcesOfLife:

jag vill prata med någon jag har förtroende till

vänner brukar ju vara sådana man har förtroende till, men jag tänker också som du att man inte vill tråka ut dem, men samtidigt finns det vissa vänner som faktiskt vill lyssna och hjälpa en. Jag har förmånen att ha flera st.

Sen om man inte trivs med den psykolog man har kan man byta till en annan som man gillar bättre och har mer förtroende för. ge inte upp för att en eller två har varit dåliga

SourcesOfLife:

Jag kan lära mig att acceptera det som har hänt, men jag kommer aldrig att förlåta vad de har gjort.

det är bara min åsikt om du ska kunna gå vidare.


   
SvaraCitera