Aviseringar
Rensa alla

Hur bearbetar ni allting?


SourcesOfLife:

De skriver man när man kan översätta det som They på engelska och dem skriver man när man kan översätta det som Them på engelska. Jag kan det, men tänker inte på det när jag har bråttom att skriva.

Oh, det var inte menat till dig, utan killen som svarade, trodde att jag citerade honom, jag ber om ursäkt! [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

det är bara min åsikt om du ska kunna gå vidare

Jo, det förstår jag absolut. Jag uppskattar alla råd jag kan få [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

?
det finns faktiskt folk under 20 som blir gravida

Jag tvivlar inte på att hon kan ha varit gravid, men fler och fler trollar detta forumet nu för tiden.

Antingen är det BS eller så är hon bara en korkad idiot som flydde från sina problem genom att flytta ihop med en person hon knappt kände.

Man får ju lära känna personen på riktigt, vilket man gör efter man har varit tillsammans under en längre period.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HobGoblin:

Oh, det var inte menat till dig, utan killen som svarade, trodde att jag citerade honom, jag ber om ursäkt!

Jag tänkte väl. [crazy] Jag såg nämligen inte att jag hade skrivit varken de eller dem i mitt inlägg. [smile] Ingen fara. Lätt hänt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Avatar:

Antingen är det BS eller så är hon bara en korkad idiot som flydde från sina problem genom att flytta ihop med en person hon knappt kände.

Vi hade känt varandra i nästan 4 år innan vi blev tillsammans.


   
SvaraCitera

Bra. [y]

SourcesOfLife:

Hur ska jag lära mig att bearbeta detta för att kunna gå vidare?

Som svar på din fråga skulle jag nog råda dig att ta kontakt med en psykolog, det borde kunna hjälpa dig. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Avatar:

men fler och fler trollar detta forumet nu för tiden.

har inte tänkt så mycket på det men jag märker väl det nu framöver när jag ändå är mod på denna delen av forumet antar jag.

Avatar:

BS

vad är BS förkortning för? [crazy]

Avatar:

Man får ju lära känna personen på riktigt, vilket man gör efter man har varit tillsammans under en längre period.

håller med dig!

men samtidigt så är vi alla människor olika, vissa vill gå framåt fort (vilket i de flesta fallen innebär att förhållandet kommer krascha snart) och vissa går framåt sakta men säkert.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HobGoblin:

Som svar på din fråga skulle jag nog råda dig att ta kontakt med en psykolog, det borde kunna hjälpa dig.

Det har jag redan gjort, men det känns konstigt att prata med någon som inte känner till problemet. Någon som man inte känner.


   
SvaraCitera

SourcesOfLife:

Det har jag redan gjort, men det känns konstigt att prata med någon som inte känner till problemet. Någon som man inte känner.

Hm... Men efter många besök lär du ju till slut känna snubben? [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HobGoblin:

Hm... Men efter många besök lär du ju till slut känna snubben?

Det var en kvinna [crazy] Jag vet inte hur många gånger jag var där. Tror det var 4-6 gånger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ouhmm, just nu är jag rädd för förhållanden, kan inte utveckla känslor för någon, jag hoppade av gymnasiet osv osv osv. Det är helt sjukt hur fuckad man blir utav andras ord.

Så jag vet inte hur man tar itu med det alls... Men jag antar att man borde uppsöka en psykolog, aldrig varit hos en men de borde kunna fixa en.


   
SvaraCitera

SourcesOfLife:

Det var en kvinna [crazy] Jag vet inte hur många gånger jag var där. Tror det var 4-6 gånger.

Ge inte upp så snabbt! Försök igen! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Violine:

kan inte utveckla känslor för någon

nu går jag väl OT men, fattar inte riktigt detta med att inte kunna utveckla känslor? :S jag gillade (gillar väl fortfarande) en tjej som sa så, att hon inte kan ha känslor för någon. det låter ju konstigt eller som ett försök att säga "jag vill INTE vara med dig" [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Violine:

Ouhmm, just nu är jag rädd för förhållanden, kan inte utveckla känslor för någon, jag hoppade av gymnasiet osv osv osv. Det är helt sjukt hur fuckad man blir utav andras ord.

Jag hoppade av skolan (gymnasiet). Jag gick tre olika program på 2 ½ år. Först gick jag på innebandygymnasie vilket har varit min dröm hela livet. Det gick jättebra, men jag fick sluta efter första året då jag hade slitit för mycket på knäna (jag är målvakt). Efter det började jag på en designskola i stockholm, men jag kände att jag inte nådde upp till skolans standard så jag hoppade av. Sen var jag ledig i 7 månader för att sedan börja på samhällsvetenskapsprogrammet. Det var för högt tempo och efter allt som hänt kände jag att jag inte kunde koncentrera mig och betygen föll i botten. Jag har alltid varit bra i skolan så jag och rektorn kom fram till att jag ska börja läsa på komvux när jag är redo och har repat inombords. Han tyckte att det var dumt att gå i skolan och få dåliga betyg när han ser (på mina betyg från 1an) att jag kan.

Vissa vet inte vilken inverkan vardagen kan ha på skolan. Det är sjukt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SourcesOfLife:

Vi hade känt varandra i nästan 4 år innan vi blev tillsammans.

Och du visste inte att han var en våldsam person?

Du kanske egentligen ville säga att du kände till honom i 4 år och ville ha honom som fan. När han väl ville ha dig sprang du i stort sett in i hans lägenhet och bosatte dig i hans säng.


   
SvaraCitera