Aviseringar
Rensa alla

Hur behöver polisen omformateras?


Ämnesstartare

Som alla vet har polisen inte tillräckligt med resurser eller bemanning. Men hur ska vi lösa detta problem? Bättre löner? Mer reklam för yrket? Speciella dagar där folket kan träffa poliser och prata om yrket? Komm up med förslag det är bra att skapa en diskussion.

Edit: Fixade rubriken pga fick huvudvärk av den. /time


   
Citera
Ämnesetiketter

Ersätt alla poliser med tung beväpnade drönare.


   
SvaraCitera

De behöver superdatorer eller fri access till försvarets radioanstalt. 


   
SvaraCitera

Höja deras löner och ge dom bättre arbetsvillkor.


   
SvaraCitera

Mindre administrativt arbete, fler poliser på gatorna


   
SvaraCitera

Få Dan Eliasson att avgå kombinerat med bättre löneutveckling.


   
SvaraCitera

göra så att fler blir lockade till att bli poliser


   
SvaraCitera

ehm asså en bra gris är en död gris.. men sen finns de ju typ som de att folk me adhd osv inte får bli snut lika så med typ alla diagnoser så ta bort det kanske? finns säkert många med diagnos som skulle vilja bli gris av någon konstig anledning så ah


   
SvaraCitera

Kan inte ta ställning då jag inte vet vad ofmormateras betyder.


   
SvaraCitera

gör en återställning av säkerhetskopieringen från -85 eller nåt


   
SvaraCitera
Roloch

För att polis ska bli ett mer attraktivt yrke så håller jag med en hel del utav de inlägg som redans har skrivits här i tråden men jag skulle även också vilja se att polisyrket blev mer respekterat och mindre smutskastat. Tror att poliserna i Sverige  även också har fått sämre rykte utav det som poliserna i USA gör. Skulle poliser få mindre skit ute på gatan och i medierna så skulle nog fler vilja söka. 


   
SvaraCitera

Fler poliser Men också bättre mer normkritisk utbildning vore bra. Samt hela rättsväsendet hänger ihop så skulle man kunna få till lite fler gällande sommar mot våldtäkt och misshandel så vore nog en del vinner med. 


   
SvaraCitera

Tycker absolut att poliser förtjänar högre lön. Undersköterskor/vårdbiträden osv. också men det hör ju inte hit heheh.

Men ja som sagt, höjning av lönerna. Sen vet jag att poliser får ta en jävla massa skit.. typ att folk kastar stenar och sånt gör ju inte en superlockad att bli polis :))) svårt att göra något åt det dock då folk är idioter..

Har fått intrycket att det är höga krav på att bli polis? kanske kan sänkas lite för att få fler intresserade av yrket? dock kan det ju handla om krav man verkligen inte kan sänka så kan inte riktigt avgöra detta.


   
SvaraCitera
Alozi

Ha folk som jobbar för polisen inom allt möjligt, jag ser det som en utveckling för säkerheten bland annat!


   
SvaraCitera

polisen är redan bra!


   
SvaraCitera