Aviseringar
Rensa alla

Hur bemöta en nära döende?


Det är värt steget att hälsa på, så slipper du känna ångest över att du inte vågade. Jag har själv inte varit där då några av mina närmsta dött, och det ångrar jag som fan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shiit jag börjar gråta av den här tråden[chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

Hur ska man bete sig? Kan man komma över rädslan för döende nära personer och hur?

antar att hon är rätt sjuk och sådär?
skillnaden mellan en döende person och en vanlig person är att den döende personen vet att den kommer att dö inom en snar framtid. Har man en nära realtion till en sådan person, så bör man vara där som man alltid varit.
Men en sjuk person kanske inte alltid har energi och sådär. Kan ju vara bra att göra alla de där "små" sakerna. Som att skicka ett kort eller så. Farmödrar brukar uppskatta sånt. Även en döende person är en person. Man får inte tänka på personen som döden. Men det är ju klart. Det kan ju vara svårt om en döende person ser sig själv ur en sådan synvinkel.
Vill även tillägga att du kanske ska hälsa på INNAN du skickar ett kort eller nått sånt.
lycka till


   
SvaraCitera

ti-92:

shiit jag börjar gråta av den här tråden

Jag tror nog "tözen" är mer upprörd och ledsen än dig. [shake]

Tycker du ska tvinga dig själv dit och inte vara egoistisk, även det lär vara svårt. Din släkting uppskattar det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dolittle:

Tycker du ska tvinga dig själv dit och inte vara egoistisk, även det lär vara svårt. Din släkting uppskattar det.

[confused] är du ny här?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Flore:

antar att hon är rätt sjuk och sådär?

Ja, fruktansvärt sjuk, pendlat mellan hem och akuten flera gånger förra året men nu är den längsta tid hon legat på intensiven.

Flore:

Men en sjuk person kanske inte alltid har energi och sådär. Kan ju vara bra att göra alla de där "små" sakerna

Ringer ibland, men knappt så hon orkar prata, frågar när jag kommer hem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ti-92:

shiit jag börjar gråta av den här tråden

Jag tror nog det är värre för dom som går igenom det än dig som bara läser tråden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

Jag tror nog det är värre för dom som går igenom det än dig som bara läser tråden.

ursäkta att man börjar nästan gråta för andra!
min morfar gick också bort utan ens att jag fick se honom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ti-92:

ursäkta att man börjar nästan gråta för andra!
min morfar gick också bort utan ens att jag fick se honom.

Min oxå, grattis, det händer andra. Tråden var till för tips, inte sympati.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

Min oxå, grattis, det händer andra. Tråden var till för tips, inte sympati.

så därför kan inte jag skriva, jag börjar nästan gråta av tråden?
är jag egoistisk för det? är det bara du som får gråta här? för att det är just din morfar? förlåt för jag blir lätt rörd av andra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ti-92:

för att det är just din morfar

min morfar dog för 5 år sen och jag har fortfarande skuld över det,en annan släkting dör nu.

ti-92:

så därför kan inte jag skriva, jag börjar nästan gråta av tråden?

skriv inte alls då fan för jag behöver ingen sympati.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

skriv inte alls då fan för jag behöver ingen sympati.

ta inte åt dig då av mitt svar.


   
SvaraCitera

det är inte så svårt som man tror och du kmr vara glad att du gjorde det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dryg:

det är inte så svårt som man tror och du kmr vara glad att du gjorde det

om du läser så ser du att jag inte klarade av d med förra personen jag brydde mig om dog. så jo,svårt.


   
SvaraCitera

Tözen:

om du läser så ser du att jag inte klarade av d med förra personen jag brydde mig om dog. så jo,svårt.

jo ja läste men du har fortfarande bara en chans i livet att göra det så bättre nu än aldrig


   
SvaraCitera