Aviseringar
Rensa alla

Hur berättar jag för pappan?


Ämnesstartare

För ungefär 3 veckor sedan hade jag (oskyddat) sex med en kille jag känner rätt väl. Han är 24 och jag är 15 och nu tänker ni säkert att shit de är nå fel på bruden men nej, jag har alltid hängt i kretsar med folk som är 7-10 år äldre än mig ända sedan jag började på högstadiet. Jag har dock inte testat mig än för jag är SÅHÄR feg, seriöst jag ballar alltid ur och hoppas att det löser sig ändå. Peppa mig anyone?

Men det är inte poängen, poängen är att jag troligtvis är gravid och jag har inte bara EN fråga utan flera.

Är det kostnadsfritt att göra ett gravtest på ungdomsmottagningen?
Måste jag berätta för den troligtvis blivande pappan att jag är gravid? (om det skulle vara så)
Och HUR ska jag berätta för honom att jag är gravid?

Jag vill troligtvis ta bort barnet eftersom jag inte vill förlora skolan på det här. Och det vet jag är MITT val även fast det är hans barn också. Så korkat och omoget så det bara sjunger om det. Men gjort är gjort så snälla kom inte med sådana dumma och pissiga kommentarer.

Bless


   
Citera

jag är 24[blush] DA TA TAA[surprised][surprised][surprised][surprised][surprised][surprised][surprised][surprised][surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Väldigt intressant information, eller? [confused]


   
SvaraCitera

men ursäkta mej för jag försöker bygga upp lite spänning [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du verkar inte vara fullt lika idiot som honom. [cute]


   
SvaraCitera

hah[crazy] tack[blush] lycka till me de där honey :$


   
SvaraCitera

du säger precis som det är svårare än så är det inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag känner honom inte såväl, han skulle inte ta mig på allvar ifall jag sa det rakt av.


   
SvaraCitera

är mest nyfiken på vad man som 24-åring får ut av att hänga med 15-åringar.. Well, besides[blush][blush]


   
SvaraCitera
Tyrael

citybird:

Och HUR ska jag berätta för honom att jag är gravid?

"Hej, jag blev gravid efter vårat sex, betalar du mig 20000kr nu, eller 216000 uppdelat över 18 år? - Ditt val. Du behöver givetvis inte tro mig, men när det gör du sedan när Försäkringskassan vill ha pengar av dig om 9 månader. ;)"


   
SvaraCitera

Prata med ungdomsmottagningen och fråga dom om råd.


   
SvaraCitera

citybird:

känner rätt väl.

citybird:

Jag känner honom inte såväl

[smile]

Nä, men vänd dig direkt till UM


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

citybird:

känner rätt väl.

citybird:

Jag känner honom inte såväl

Nä, men vänd dig direkt till UM

Jag kände honom tillräckligt väl för att ligga med honom men inte så väl att jag skulle kunna vräka ur mig vad som helst till honom [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har redan gjort det förresten, berättat.
Jag frågade om han hade tid att ses lite i veckan och snacka. Och då sa han om jag ville ha någonting sagt fick jag skriva det på fb. Det är ju lite roligt ändå han är 24 och VÄGRAR ta saker öga mot öga. han tjatade så jävla otroligt så tillslut fick han veta (genom facebook) kände mig bara som ett jävla fån. Och sen skrev jag endast "jag är gravid" och inte "jag är gravid med dig" och så frågade han "med vem?" JÄVLA IDIOT.[mad]


   
SvaraCitera

Varför säger du att du är gravid när det inte ens är säkert? [confused] Klart det finns en chans men jag har haft oskyddat ett antal gånger och varje gång oroat mig för att va gravid, har till och med kännt mig stensäker vissa gånger, och sen visade sig att jag inte var det.. Så gör ett gravtest om du vill veta säkert..


   
SvaraCitera