Aviseringar
Rensa alla

Hur berättar man för sin förälder?


Ämnesstartare

Jag röker. Min pappa vet att jag har testat men jag vill vara så pass ärlig som möjligt eftersom han börjat vara det mot mig. Men jag vet inte när eller hur jag ska börja. Hur gjorde ni?

Och en sak till, min pappa har en "dejt" sen några veckor tillbaks och hon är gravid, och tänker göra abort. För mig är abort mord och jag är väldigt ledsen över det här. Vad ska jag göra för att få dom att verkligen behålla barnet?
De är varken ihop men vi bor på gångavstånd till varandra & det skulle funka, känner jag. ;/


   
Citera

wickipedia:

Jag röker. Min pappa vet att jag har testat men jag vill vara så pass ärlig som möjligt eftersom han börjat vara det mot mig.

Säg "Pappa, jag röker!".

wickipedia:

Vad ska jag göra för att få dom att verkligen behålla barnet?

Inget alls, är väl knappast din ensak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

respons:

Säg "Pappa, jag röker!".

Det är inte så lätt..

respons:

Inget alls, är väl knappast din ensak.

Det här är min högsta dröm att få ett till syskon. Jag vill verkligen ha det här barnet, annars tänker jag bli ung mamma.


   
SvaraCitera

1. jag är rökare

2. dom vet betydligt mer om barn än dig och därför fattar ett beslut som du inte har att göra med


   
SvaraCitera

wickipedia:

Det här är min högsta dröm att få ett till syskon. Jag vill verkligen ha det här barnet, annars tänker jag bli ung mamma.

cheisse [tard]

angående rökningen så öhh, om du ska bli ung mamma borde du ändå sluta röka och då slipper du berätta för din pappa att du är rökare. smidigt va? [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

palla ett sladdstyvsyskon! och dessutom är abort inte mord. Det är en primitiv lösning för en kvinna som inte vill förstöra livet för en individ som inte ens är född.


   
SvaraCitera

1. Sluta dölj det bara.

2. Det är inte din ensak.


   
SvaraCitera

Säg att du brukar röka heroin med att nu håller på med avvänjning och röker vanliga cigarretter istället.[y]


   
SvaraCitera

wickipedia:

det här barnet

ok vad får dig att tycka att detta foster är en godhjärtad bra individ unik annorlunda än alla andra foster


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera

wickipedia:

Det här är min högsta dröm att få ett till syskon. Jag vill verkligen ha det här barnet, annars tänker jag bli ung mamma.

Sluta fjanta dig


   
SvaraCitera

wickipedia:

Det här är min högsta dröm att få ett till syskon. Jag vill verkligen ha det här barnet, annars tänker jag bli ung mamma.

Du är verkligen pantad.


   
SvaraCitera

Gör dig själv och andra en tjänst och sluta rök. 🙂


   
SvaraCitera
ziiesh

wickipedia:

För mig är abort mord och jag är väldigt ledsen över det här. Vad ska jag göra för att få dom att verkligen behålla barnet?

Jag kan inte allt om barn så tänker inte försöka berätta vad det innebär, men det verkar innebära helt otroligt mycket mer än du förstår. Och om de bara dejtat några veckor och inte ens är tillsammans så är det nog på långa vägar för stort för de att ta ett barn tillsammans, att vara föräldrarpar är också otroligt stort.
Det är inte din grej, det är faktiskt inte ens din pappas grej utan bara din pappas dejts grej, varje kvinna har rätt att själv avgöra om hon vill behålla ett barn eller inte, fram till någon viss vecka, hennes medmänniskor kan bara vara just medmänniskor.

wickipedia:

De är varken ihop men vi bor på gångavstånd till varandra & det skulle funka, känner jag. ;/

Känner du? det är inte ditt barn och som jag nämnde i förra citeringen så är det där med att de inte ens är ihop ett rejält hinder.


   
SvaraCitera
ziiesh

Hur gammal är du?


   
SvaraCitera