Aviseringar
Rensa alla

Hur berättar man för sin kompis att man är kär?


Ämnesstartare

hur skall jag säga att jag är kär i honom , det är 50/50 att han också har känslor för mig. det verkar så ibland eller så är det bara önsketänkande.
klarar inte av att inte veta längre. Måste säga det, men vet inte hur och när? tror inte jag i nyktert tillstånd vågar säga det face to face till honom[sad]
om ni nångång varit i samma sits, hur gjorde ni?


   
Citera
Ämnesstartare

prosit:

om ni nångång varit i samma sits, hur gjorde ni?

jag har tack och lov aldrig varit i den situationen, men jag kanske kan hjälpa dig ändå..

prosit:

hur skall jag säga att jag är kär i honom

säg det bara. Säg att du vill prata om något viktigt, och så säger du det bara. Man måste chansa här i livet..
lätt att säga jag vet, men det är ju så. Du kommer må mycket bättre när du har sagt det, hur det än blir mellan dig och honom, så kommer du må bättre. Det är jag säker på.
det är klart att det blir jobbigt om han inte är kär i dig tillbaka, men då får det vara så..då har du iaf lättat ditt hjärta.
Du ska definitivt inte "slänga" det ur dig när du är onykter. Det är verkligen inge bra sätt.

Om jag var i samma sits skulle jag följa mitt eget råd. det skulle vara jävligt svårt, det erkänner jag, men jag skulle nog göra det ändå.
självklart vill man inte förlora sin kompis, men om jag var kär i min kompis skulle det vara jobbigt att vara "bara" kompisar. som sagt man måste chansa../ta risker. han kanske är kär i dig också, då blir det ju jättebra. men om han INTE är kär dig kan det bara bli på två sätt; antingen fortsätter ni att vara kompisar eller så avslutar ni er relation.

hårt, ja.men sånt är livet.

du gör som du vill. lycka till !


   
SvaraCitera

säg det bara och hoppas på det bästa. det är det enda du kan göra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ah, tack för peppningen.
men det är sista skoldagen i morgon och efter det har vi typ sommarlov. skall jag berätta det i morgon eller? vi far med klassen till en nöjespark efetrsom det är sista riktiga dagen med alla, skall jag bara dra honom åt sidan och säga hur jag känner?
om han inte är kär tillbaka så ser jag honom inte på hela sommaren och kommer hoppeligen över honom lättare då. och om han är, så är det bara för bra för att vara sant.
Så, skall jag berätta det i morgon? behöver er hjälp för kommer aldrig att våga chansa annars..


   
SvaraCitera

Om du är riktigt bra i sängen, försök få till det så ni ligger först. Men bara om du är riktigt bra (fast då kanske han redan vet att du är det även om ni inte legat).

Sen är det bara att köra.

Om du inte är så bra i sängen, bara säg att du är kär i honom.


   
SvaraCitera

hej kompis jag är kär i dej


   
SvaraCitera

Roll on:

hej kompis jag är kär i dej

bäst.


   
SvaraCitera

prosit:

Så, skall jag berätta det i morgon? behöver er hjälp för kommer aldrig att våga chansa annars..

hehe, unikt läge, funkar det så, well done, funkar det inte så behöver du iallafall inte se honom förens till höst, du har inget att förlora, allt att vinna o.s.v [love]


   
SvaraCitera

Seriöst svar:
Man säger ej till presonen i fråga att man är kär i denne, ty detta är att måla in personen i ett hörn och kväva den i en sopsäck. Man försöker istället närma sig personen på ett lite mer än vänskapligt vis, genom att röra vid denna mer, subtilt stöta på den. och ger den därmed reflektionstid över situationen, istället för att trycka upp den mot en vägg genom ett "JAG ÄR KÄR I DIG FÖR HELVETE VAD SÄGER DU NU DÅ!!!!111".

Detta ökar sannolikt ens chanser markant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

JAG ÄR KÄR I DIG FÖR HELVETE VAD SÄGER DU NU DÅ!!!!111".

aa näe, inte så kanske då. men har liksom bara i morgon på mig och vill ogärna säga det över msn eller nåt?
kan man inte säga det sådär lagom skämtsamt och lite i förbifarten men så att man märker att jag ändå menar det?

Anarkandi:

inte se honom förens till höst

jag kanske flyttar och börjar i ett annat gymnasium så ens då OM han är kär i mig så har vi ju bara några månader på oss att vara tillsammans i princip. klart man kan ha ett distansföhållande men det är nog inte min eller hans grej skulle jag tro.
[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pröva att pussa honom lite på munnen och gör den här minen [blush] så fattar han nog [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonesh:

Pröva att pussa honom lite på munnen

suure [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

prosit:

hur skall jag säga att jag är kär i honom

Du kan ta det med mig här honey, bara att sätta igång [wink][wink][wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

salem1:

bara att sätta igång

okej.


   
SvaraCitera

Just do it, säger jag [y]


   
SvaraCitera