Aviseringar
Rensa alla

Hur berättar man för sin kompis?


Ämnesstartare

Min bästa vän har ett ex, som hon inte kan komma över...
Han har betett sej illa mot henne och allt sånt men hon kan helt enkelt inte släppa honom! 🙁
Nu har jag fått veta att han gillar en annan brud, ska jag berätta det för min kompis?
Eller ska jag bara låta det vara?

Är det elakt att berätta?

Hjälp mej! [love]


   
Citera

Varför vill du berätta det?
Vill bara veta ditt motiv liksom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså, det är ju det som jag inte vet! Bör jag berätta det liksom??
Hon säger typ "Att om jag beter mej så, tror du han saknar mej mer då?"
Hon säger att hon kanske inte vill ha honom tillbaka, men jag tror hon vill det...
Det känns elakt om hon nästan hoppas och så vet jag att han håller på att bli kär i en annan...


   
SvaraCitera
Hando

Låt det vara. Är väl knappast till hennes fördel att veta det [smile]


   
SvaraCitera

Juliiiaaa:

Alltså, det är ju det som jag inte vet! Bör jag berätta det liksom??
Hon säger typ "Att om jag beter mej så, tror du han saknar mej mer då?"

Juliiiaaa:

Hon säger att hon kanske inte vill ha honom tillbaka, men jag tror hon vill det...
Det känns elakt om hon nästan hoppas och så vet jag att han håller på att bli kär i en annan...

Du får avgöra själv.
Om du väljer att berätta så säg det på ett bra sätt, och berätta varför du säger det.

Om du skriver till mig igen så citera mig helst, annars kanske jag inte märker.


   
SvaraCitera

Hando:

Låt det vara. Är väl knappast till hennes fördel att veta det

Om hon vet så kanske det är lättare för henne att släppa det, men å andra sidan kan hon ju också må dåligt av det om hon fortfarande gillar honom.


   
SvaraCitera
Hando

Link:

men å andra sidan kan hon ju också må dåligt av det om hon fortfarande gillar honom

Det var så jag tänkte [y]


   
SvaraCitera

Hando:

Det var så jag tänkte

Dock så beror det ju självklart på hur hon är som person. Om hon hellre vill att ens vän är ärlig mot en och att hon hellre vill veta och må lite dåligt än att vara lyckligt ovetandes... det beror ju på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Link:

Om hon hellre vill att ens vän är ärlig mot en och att hon hellre vill veta och må lite dåligt än att vara lyckligt

Alltså, när jag blev utnyttjad av en grabb så berättade hon det för mej, men det var mest när jag sket i kille och så. Men när min kompis blev utnyttjad av en kille som hon var kär i så tyckte min kompis att vi skulle berätta det...

Så, vad tror ni hon vill?


   
SvaraCitera
Hando

Link:

Dock så beror det ju självklart på hur hon är som person. Om hon hellre vill att ens vän är ärlig mot en och att hon hellre vill veta och må lite dåligt än att vara lyckligt ovetandes... det beror ju på.

Exakt, men man kan ju säga att det är lite 50/50. Kan ju hjälpa henne att komma över honom som du säger, men hon kanske bara blir depp om hon får reda på det.
Det bästa för hennes del att komma över honom är väl egentligen att hålla på med andra killar lite granna. Typ flörta lite och sånt.
Så skulle jag bland annat göra för att komma över min flickvän. Kanske inte det bästa sättet, men funkar för min del.
Eller så kan man ju låta det ta sin tid.


   
SvaraCitera
Hando

Juliiiaaa:

Så, vad tror ni hon vill?

Isf berätta det för henne. Kanske är bäst ändå.


   
SvaraCitera

Mm berätta.


   
SvaraCitera

Juliiiaaa:

Alltså, när jag blev utnyttjad av en grabb så berättade hon det för mej

Du menar att grabben utnyttjade dig på det sättet att han var med dig bara för sexet?

Juliiiaaa:

Men när min kompis blev utnyttjad av en kille som hon var kär i så tyckte min kompis att vi skulle berätta det...

Då är det väl klart att man berättar, men det finns en risk att vännen tror att man är avundsjuk eller svartsjuk då.[rolleyes]

Juliiiaaa:

Så, vad tror ni hon vill?

Om hon har bestämt sig för att glömma killen och gå vidare, så tycker jag att det är onödigt att nämna det. Är hon fortfarande intresserad av honom så kanske man kan berätta, det beror fortfarande på rätt mycket, svårt för oss att veta hur hon är.

Hando:

Exakt, men man kan ju säga att det är lite 50/50. Kan ju hjälpa henne att komma över honom som du säger, men hon kanske bara blir depp om hon får reda på det.

Eftersom hon känner henne så borde det bli lättare för henne att veta hur hennes vän fungerar. Fast sånt är väl lite svårt annars också antar jag.

Hando:

Det bästa för hennes del att komma över honom är väl egentligen att hålla på med andra killar lite granna. Typ flörta lite och sånt.

Eller bara göra något annat, man måste ju inte ersätta någon med en annan så fort man är olyckligt kär.

Hando:

Eller så kan man ju låta det ta sin tid.

Det gör det väl i vilket fall, även om man hittar något nytt så lär det ändå ta tid, men det hjälper nog en del om man sysselsätter sig med något så man får annat att tänka på. Men tid tar det nog i vilket fall, frågan är hur lång tid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Link:

Du menar att grabben utnyttjade dig på det sättet att han var med dig bara för sexet?

Nej, vi hann inte så långt, men han var lååångt ifrån seriös.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

Mm berätta.

im with her.


   
SvaraCitera