Aviseringar
Rensa alla

Hur berättar man för sina föräldrar?


Ämnesstartare

Som rubriken, hur berättar man för sina föräldrar att man träffat någon på internet som man är intresserad av? Och föräldrarna blir skit arga på en om dom skulle få veta det? 


   
Citera

Då berättar man inte elr så säger du att han e kompis bara tror dom hört den förr tho 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Loco99:
Då berättar man inte elr så säger du att han e kompis bara tror dom hört den förr tho 

Jag måste berätta, det handlar om att antingen förlora han eller att bli tsm med han....


   
SvaraCitera

Jasse04:
Som rubriken, hur berättar man för sina föräldrar att man träffat någon på internet som man är intresserad av? Och föräldrarna blir skit arga på en om dom skulle få veta det? 

dejtar du en missbrukare så bör du undvika den personen. när det kommer till dina föräldrar bör du oftast förklara vem du dejtar på nätet osv. 


   
SvaraCitera

Du borde berätta för dem och prata om det. Men som personen ovan skrev så borde du hålla avstånd från personen om den inte ger bra influenser. 


   
SvaraCitera

Jag säger bara jag ska träffa en kompis från nätet,fast man är mycket mer intresserad, du kan säga sen att ni är tillsammans (om ni blir det)


   
SvaraCitera

Mina föräldrar är rätt oroliga av sig, så jag brukar göra såhär:

Brukar säga vart jag ska, när jag åker och ungefär när jag ska komma hem, vad personen heter, om vi har gemensamma vänner och hur vi har kommunicerat hittills (typ om man hört personens röst, sett bild på personens ansikte, video-samtal etc.) så att de vet att personen förmodligen är en riktig person. Ibland vill föräldrarna se en bild. Sen kan det vara bra att skicka sms till ens föräldrar då och då så att de vet att allt går bra. Det är typ det.


   
SvaraCitera