Aviseringar
Rensa alla

Hur betalar man en faktura som saknar OCR-nummer och referensnummer?


Ämnesstartare

Testade att skriva fakturanumret som meddelande men det fungerade ej... Finns inga fler nummer att ange på fakturan..... Gråter Har angett autogiro på just den här grejen, men det fanns inga pengar på det kontot just när avgiften skulle dras............ 

"Enligt våra noteringar har vi inte kunnat dra ovanstående faktura via autogiro från er bankkonto. Vi kommer dra dubbelt belopp vid nästa månadsskifte" 

Fick ett sådant här brev förra månaden också, eller om det var månader sedan, minns ej.. uhuhuhhuu 

Hur fan betalar jag?? (har pengarna nu) 


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

S3ON: Hur fan betalar jag?? (har pengarna nu)

Ring dom och fråga om referens.

Hjärta


   
SvaraCitera
reben

ringer till dom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

låt dom dra dubbelt belopp bara vad är problem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men jag har telefonskräck Gråter

kan inte ringa folk men har inga problem med att folk ringer mig......  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thl*kt N.:
låt dom dra dubbelt belopp bara vad är problem

kske inte har cash där när de skall dras osv Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sämst jävla skit, de har ingen email-adress heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: sämst jävla skit, de har ingen email-adress heller.

Står det inte någonstans som info, att om du betalar en faktura till den saken via internetbank så ska du ange x som referens, där x kan vara ditt personnr eller kundnr eller annat? För så har det  hänt mig ibland att det står att betalar man via nätet ska man ange x som referens.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Står det inte någonstans som info, att om du betalar en faktura till den saken via internetbank så ska du ange x som referens, där x kan vara ditt personnr eller kundnr eller annat? För så har det  hänt mig ibland att det står att betalar man via nätet ska man ange x som referens.

Hjärta

Hmm, står ingen info. Men kundnumret verkar vara mitt personnummer. skall kundnumret skrivas som meddelande då eller OCR-nummer?  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

*testar*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thl*kt N.:
låt dom dra dubbelt belopp bara vad är problem

Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Men kundnumret verkar vara mitt personnummer. skall kundnumret skrivas som meddelande då eller OCR-nummer?

Vet inte, är det inte fakturanumret som OCR så har det alltid stått vad man ska ange antingen som OCR eller meddelande.

Följde det med ett inbetalningskort? För i så fall borde det vara siffrorna som står på inbetalningskortet som OCR.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

odödlig:

Mycket glad

varför det kul


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Testade att skriva fakturanumret som meddelande men det fungerade ej... Finns inga fler nummer att ange på fakturan..... Gråter Har angett autogiro på just den här grejen, men det fanns inga pengar på det kontot just när avgiften skulle dras............ 

"Enligt våra noteringar har vi inte kunnat dra ovanstående faktura via autogiro från er bankkonto. Vi kommer dra dubbelt belopp vid nästa månadsskifte" 

Fick ett sådant här brev förra månaden också, eller om det var månader sedan, minns ej.. uhuhuhhuu 

Hur fan betalar jag?? (har pengarna nu) 

Ta foto på det o skicka i pm! Om du litar på en dvs

står i regel längst ner på fakturan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Vet inte, är det inte fakturanumret som OCR så har det alltid stått vad man ska ange antingen som OCR eller meddelande.

Följde det med ett inbetalningskort? För i så fall borde det vara siffrorna som står på inbetalningskortet som OCR.

Hjärta

Det enda som kom var ett "INBETALNING/GIRERING AVI" 

Det står "Vid betalning på annat sätt än denna avi ska du ange OCR-nr: *blankt* 

Det alltså ingenting efter, och nere i vänstra hörnet står det ej heller något nummer, enbart:

"#                                           #"               


   
SvaraCitera