Aviseringar
Rensa alla

hur blev aspig en grej


Lounge

ska jag lägga in min tolkning

så är den såhär

alltså.. aspie är inte lika laddat som cp. elelr damp. cp eller damp är mer nedvärderande. aspie är en ganska fascinerande diagnos, om man bortser ifrån de sociala bitarna. då snackar jag förstås om special intressen, som ofta är åt det udda hållet. sådant är ju ball, därför är aspie inte nödvändigtvis ett skälsord. lite nördigt, liskom, såg på nyhetsmorgon att nördigt är inne nu.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Tickstart:

jäla versacetönt!!![blush]

alltså du har sådan koLl


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge:

därför är aspie inte nödvändigtvis ett skälsord

ja fast varför har det ersatt nördig? varför kan man inte bara säga det?


   
SvaraCitera
Lounge

förstår varför det stör dock. att häva ur sig diagnoser är sällan uppskattat av de som besitter dem, då det förmodligen inte är skojjigt. typ som folk med tvångstankar, hur kul är det för dem när folk pratar om sina oerhörda problem med att de måste ha tvns volym på jämn basis, och kallar det tvång liksom.


   
SvaraCitera

varför inte bara säga idiot om det är det man vill ha sagt.


   
SvaraCitera

Lounge:

såg på nyhetsmorgon att nördigt är inne nu.

jävla nedvärderande skit, posers!!!!! ni kommer aldrig vara riktiga nördar, riktig nördighet kommer ALDIRG. vara inne


   
SvaraCitera
Lounge

qazedctgb:

ja fast varför har det ersatt nördig? varför kan man inte bara säga det?

för att folk har kommit underfund med att det finns en aspergers diagnos

och aspergers är trendigt, dvs allt avvikande diagnostiseras med aspergers (eller typ: allt)

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Tickstart:

jävla nedvärderande skit, posers!!!!! ni kommer aldrig vara riktiga nördar, riktig nördighet kommer ALDIRG. vara inne

om kjag vill va näörd köper jag nördglasögon på gina tricot sen är jag coolaste nörden i stan asso


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge:

för att folk har kommit underfund med att det finns en aspergers diagnos

ja fast det är inte en förklaring till varför man har börjat använda det för att definiera nördighet...


   
SvaraCitera
Lounge

qazedctgb:

ja fast det är inte en förklaring till varför man har börjat använda det för att definiera nördighet...

jo, det är det, nördighet kan kopplas till aspiesarnas specialintressen och folk har fått upp ögonen för diagnosen mer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge:

jo, det är det, nördighet kan kopplas till aspiesarnas specialintressen och folk har fått upp ögonen för diagnosen mer

fast vanlig nördighet har ju oftast ingenting med asperger att göra

Budolicious:

Kanske är som så att abed från community gjort det till det?

ser folk på community? [chocked]


   
SvaraCitera

Lounge:

jo, det är det, nördighet kan kopplas till aspiesarnas specialintressen och folk har fått upp ögonen för diagnosen mer

kan inte direkt komma på nåt ja e jätteintresserad av, är ja fottfarande aspig>!!!!![blush]


   
SvaraCitera
Lounge

qazedctgb:

fast vanlig nördighet har ju oftast ingenting med asperger att göra

absolut inte! men de drar paralleller [crazy] du kan väll sätta dig in i det trots att du tycker att det är märkligt

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Tickstart:

kan inte direkt komma på nåt ja e jätteintresserad av, är ja fottfarande aspig>!!!!![blush]

du lyssnar på något som normalt uppfattas som oljud, det är aspigt

men det var ett skoj


   
SvaraCitera

qazedctgb:

ser folk på community?

Inte vet jag, men de borde göra. Fantastisk serie.


   
SvaraCitera

Lounge:

men det var ett skoj

mjo, vet :$


   
SvaraCitera

ska börja använda neurotyp som skällsord åt alla normala jävlar


   
SvaraCitera

isola:

Men bra beskrivande

För alla med asbegers är likadana.

Blir inte klok på dig, ibland ger du intryck av att vara snäll och vettig, men lika ofta säger du saker som är så fördomsfulla och elaka att jag tycker riktigt illa om dig.


   
SvaraCitera