Aviseringar
Rensa alla

Hur blev jag inte längre??


Ämnesstartare

Jag är en nyfylld 17 årig kille som verkligen undrar hur i hela friden jag inte blev längre än vad jag är idag. Jag är ca 186-188 cm lång och har inte växt något på längden under de senaste 2 åren så antar att jag växt färdigt. Till saken är att min pappa är 198 cm lång och min mamma är ca 170 så har gener för att bli väldigt lång. Min farfar var dock "bara" ca 186 och min morfar var runt 190-192 och min mormor är nog 160 och farmor runt 172-174.

Är det ett mirakel att jag inte blivit något längre än vad jag är eller är det kanske bara att de blev nått "fel" när min pappa föddes som lyckades bli nästan 2 meter lång med en pappa på 186 och mamma på 172?


   
Citera
Ämnesetiketter

Var 183 cm när jag skulle börja högstadiet men sen (vid 188 cm) tog det stopp av nån anledning. Gissningsvis kommer du inte växa så mycket mer, om ens något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:
Var 183 cm när jag skulle börja högstadiet men sen (vid 188 cm) tog det stopp av nån anledning. Gissningsvis kommer du inte växa så mycket mer, om ens något.

Nä precis, jag var väll runt 183 för 3 år sedan. Växte sedan några cm till och folk började plötsligt säga "Vad lång du har blivit!" vilket fick mig att börja tveka lite på min egna kroppslängd och har mätt mig flera gånger sen dess. Är nu alltså 17 år fyllda och har mätt allt från 185-190. Kollade min längd på polisstationen för nån månad sen och fick de till runt 188 lite snabbt när jag själv skulle testa. Men tror nog mer att jag är 186 för när jag har en 2 meter tumstock så ligger toppen av mitt huvud mellan 186-187 beroende på när jag mäter mig.


   
SvaraCitera

Ja sen finns det ju också såna som mig som max kommer bli 1,65..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

titanicfanatic:
Ja sen finns det ju också såna som mig som max kommer bli 1,65..

Värre katastrofer har ju skett... Jag känner mig ärligt för lång många gånger så 185 eller vafan folk brukar se som "perfekta längden" stämmer inte enligt mig..


   
SvaraCitera
Kudhos

Det finns något som heter Gener. 

Alla har dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:
Det finns något som heter Gener. 

Alla har dem.

Jo precis, och det är därför jag undrar. Min pappa är 198, jag är 186. Hur e de möjligt ens?


   
SvaraCitera

tjooooo: Jo precis, och det är därför jag undrar. Min pappa är 198, jag är 186. Hur e de möjligt ens?

för att man inte blir en exakt kopia av sin pappa


   
SvaraCitera
Kudhos

tjooooo:

Jo precis, och det är därför jag undrar. Min pappa är 198, jag är 186. Hur e de möjligt ens?

du har lite av din pappa, lite av din mamma, och sen lite från deras föräldrar, och allt sånt. Genetics!


   
SvaraCitera

BlinkOm du överdoserar sån där penis förstorings medicin sak så kanske du blir längre överallt? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:

du har lite av din pappa, lite av din mamma, och sen lite från deras föräldrar, och allt sånt. Genetics!

Haha aa okej då, jag vill helst inte bli längre ens så jag är nöjd med min längd. Men jag har ibland tänkt "bortsett från att min pappa blev 198 så har jag ju inga direkta gener som säger att jag borde bli något längre än 1.90 ens) så jag tror faktiskt bara de blev något genetiskt fel när han "råka" bli så lång. För som sagt min farfar var 186 när han va som längst och min farmor runt 172 som min mamma.


   
SvaraCitera
Kudhos

tjooooo:

Haha aa okej då, jag vill helst inte bli längre ens så jag är nöjd med min längd. Men jag har ibland tänkt "bortsett från att min pappa blev 198 så har jag ju inga direkta gener som säger att jag borde bli något längre än 1.90 ens) så jag tror faktiskt bara de blev något genetiskt fel när han "råka" bli så lång. För som sagt min farfar var 186 när han va som längst och min farmor runt 172 som min mamma.

gener är ett lotteri. Du kan få pappas ögon, mammas näsa, morfars tänder, mormors etc etc etc


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:

du har lite av din pappa, lite av din mamma, och sen lite från deras föräldrar, och allt sånt. Genetics!

Betyder det att man inte ens behöver ha "ärvt" något av sin fars längd utan kan ha ärvt andra egenskaper enbart? T.ex så kanske jag ärvde min farfars gener gällande längd då han och jag är lika lång och min mamma är 170 vilket betyder att om man "slår ihop" min mammas och min farfars längd blir jag den längden som är mest rimlig sett till kroppslängden jag har nu.


   
SvaraCitera
Kudhos

tjooooo:

Betyder det att man inte ens behöver ha "ärvt" något av sin fars längd utan kan ha ärvt andra egenskaper enbart? T.ex så kanske jag ärvde min farfars gener gällande längd då han och jag är lika lång och min mamma är 170 vilket betyder att om man "slår ihop" min mammas och min farfars längd blir jag den längden som är mest rimlig sett till kroppslängden jag har nu.

Du kan ha ärvt din farfars längd. Det finns gener som "hoppar över" en generation och allt sånt. 


   
SvaraCitera

Farsan va runt 1,98 och morsan 170 ungefär. Jag har nog växt farligt och är 176


   
SvaraCitera