Aviseringar
Rensa alla

Hur blev jag inte längre??


Ämnesstartare

Dödsdömd:
Farsan va runt 1,98 och morsan 170 ungefär. Jag har nog växt farligt och är 176

Oj shit, fan va sjukt att du inte blev längre då.. Den "gyllenne" 180 gränsen kändes ju nästan självklart att du skulle nå ju.


   
SvaraCitera

tjooooo:

Oj shit, fan va sjukt att du inte blev längre då.. Den "gyllenne" 180 gränsen kändes ju nästan självklart att du skulle nå ju.

Haha jo kanske, min lillebror är ju till och med längre än mig :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dödsdömd:

Haha jo kanske, min lillebror är ju till och med längre än mig :p

haha jasså, attans 😉


   
SvaraCitera

Det är väl inte konstigt.om.man kör en ungefärlig längd baserad på dina föräldrars längd plus 13 delat på två så får man 191,5 men det är bara ett ungefärligt mått och det kan bli upp mot tretton cm skillnad!


   
SvaraCitera

ibland kan det gå så


   
SvaraCitera

tror man med högre sannolikhet blir längre om man lever ett bra liv (har en bra barn-/ungdom) än om man mår dåligt eller lever dåligt.

Jag är minst 10 cm kortare än mam/pap & min kusin är 30 cm längre än sina föräldrar. pappan är min pappas bror, mamman är min mammas syster. Mina båda föräldrar är ett par cm längre än kusinens föräldrar.

Gener fungerar olika i olika miljöer... omständigheterna spelar in; vad man äter, hur man sover osv.


   
SvaraCitera
Exner

hahahlurad:
tror man med högre sannolikhet blir längre om man lever ett bra liv (har en bra barn-/ungdom) än om man mår dåligt eller lever dåligt.

Jag är minst 10 cm kortare än mam/pap & min kusin är 30 cm längre än sina föräldrar. pappan är min pappas bror, mamman är min mammas syster. Mina båda föräldrar är ett par cm längre än kusinens föräldrar.

Gener fungerar olika i olika miljöer... omständigheterna spelar in; vad man äter, hur man sover osv.

Definitivt. Hade själv problem med allergier som barn, vilket ledde till mediciner som skalade bort ungefär en decimeter.


   
SvaraCitera

Exner:

Definitivt. Hade själv problem med allergier som barn, vilket ledde till mediciner som skalade bort ungefär en decimeter.

Tumme upp men Tumme ned om det tråkiga


   
SvaraCitera
Exner

hahahlurad:

Tumme upp men Tumme ned om det tråkiga

Tack så mycket för sympatierna. Ser det dock som onödigt att gräma sig över sådan som man inte kan eller kunde göra något åt. Bättre att titta framåt.


   
SvaraCitera

Exner: Ser det dock som onödigt att gräma sig över sådan som man inte kan eller kunde göra något åt. Bättre att titta framåt.

ja, fint/bra att tänka så (y)


   
SvaraCitera
Exner

hahahlurad:

ja, fint/bra att tänka så (y)

Gissar att det som tyngt dig har varit mer själsligt än kroppsligt. Är jag fel ute?


   
SvaraCitera

Exner:

Gissar att det som tyngt dig har varit mer själsligt än kroppsligt. Är jag fel ute?

Man kan nog tro det men ne, mkt kroppsligt/fysiskt
varit instängd, blyg/ej rört på mig, misshandlad, ätit dåligt


   
SvaraCitera
Exner

hahahlurad:

Man kan nog tro det men ne, mkt kroppsligt/fysiskt
varit instängd, blyg/ej rört på mig, misshandlad, ätit dålig

Detta låter värre än jag trodde. Beklagar. Det verkar i alla fall ha gett dig vissa sympatiska personlighetsdrag.


   
SvaraCitera

Exner:

Detta låter värre än jag trodde. Beklagar. Det verkar i alla fall ha gett dig vissa sympatiska personlighetsdrag.

det är ok, tack:)
kanske, hoppas allt sådant leder till åtminstone ngt bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hahahlurad:
tror man med högre sannolikhet blir längre om man lever ett bra liv (har en bra barn-/ungdom) än om man mår dåligt eller lever dåligt.

Jag är minst 10 cm kortare än mam/pap & min kusin är 30 cm längre än sina föräldrar. pappan är min pappas bror, mamman är min mammas syster. Mina båda föräldrar är ett par cm längre än kusinens föräldrar.

Gener fungerar olika i olika miljöer... omständigheterna spelar in; vad man äter, hur man sover osv.

intressant.. jag tror jag har ätit rätt bra, sovit rätt bra etc. men jag vet inte hahha


   
SvaraCitera