Aviseringar
Rensa alla

Hur blir det


Ämnesstartare

lebell: Det går att göra något åt det

sluta äta ssri. sluta vara tonåring.

om man psykologiskt saknar sexdrift så är ju allt kalas i och med att man saknar vilja. fysiska begär kan kväsas ganska lätt genom att man bara ignorerar dem. om man fysiskt inte vill ha sex men fortfarande längtar efter andra människor bör man testa att äta upp dem.

att visa tecken på fysisk upphetsning men mentalt inte vilja ha sex är ju inget ovanligt alls.


   
SvaraCitera

lebell: En asexuell kan inte bli 6uellt frustrerad

Att vara asexuell betyder ju att man inte är sexuell


   
SvaraCitera

Asexuella kan ha vanliga förhållanden, de kan känna romantik och kärlek.
Sexdriften däremot finns inte. Det går väl att ha sex ändå men skulle inte tro att det finns så mycket mening med det då, förutom om man vill ha barn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Video för er som inte verkar förstå asexualitet och tror att de inte onanerar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sammanfattningsvis: Asexuella kan alltså bli attraherade av människor och tänka på dem när de onanerar men det betyder inte att de faktiskt vill göra det på riktigt - en fantasi. 


   
SvaraCitera

Det är vanligt att asexuella onanerar. 


   
SvaraCitera

Fingerprints:

Video för er som inte verkar förstå asexualitet och tror att de inte onanerar. 

Wow. Blir kär i henne. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lebell: Asså om man inte tänder på något, är det då omöjligt för kroppen att vilja ligga?

Är rätt säker på att det är så det ligger till ja

lebell: tror det är möjligt att kroppen kan vilja "ha något" trots att man inte går igång på ngt
& eftersom man ej gör det så blir det svårt att göra ngt åt känslan/det kroppen vill

Tror mer att det är en viljesak med asexualiteten då om kroppen ändå reagerar så, du har väl inte hittat vad som tänder dig ordentligt än kanske

Ok, andra i tråden har svarat att det visst är som du säger, men tycker ändå det låter helt fel


   
SvaraCitera

Ytterligare en fråga som dykt upp i HBTQ-världens kölvatten.    Gråter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Doop snogg:

Att vara asexuell betyder ju att man inte är sexuell

Trodde det betydde att man inte tänder på något

vad heter det när man inte tänder på något? och om man inte tänder på något, kan man inte vilja ha sex?

och om du säger nej och jag säger ja, hur förklarar du det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Morgonstjärna: du har väl inte hittat vad som tänder dig ordentligt än kanske

ja, om det är så, vad kallas det då? är liksom vuxen

Morgonstjärna: Är rätt säker på att det är så det ligger till ja

okej, så du tror inte hormoner påverkar sexlusten? lr sitter allt i hjärnan, menar du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lebell: ja, om det är så, vad kallas det då?

Kräsen? Advent? tror inte det finns något ord för det

lebell: okej, så du tror inte hormoner påverkar sexlusten? lr sitter allt i hjärnan, menar du?

Jag tror att antingen är man något eller inte


   
SvaraCitera

jag tror att asexualitet är så pass mycket av ett paraplybegrepp snarare än en enskild och tydligt avgränsad företeelse med en enskild och tydligt avgränsad orsak, att det är svårt att uttala sig kategoriskt om hur asexuella fungerar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Morgonstjärna: Kräsen? Advent? tror inte det finns något ord för det

fobisk? rädd? äcklad? 

Morgonstjärna: Jag tror att antingen är man något eller inte

okej men (svara på frågan!!) tror du inte sexlusten påverkas av hormonerna i samband med t.ex. menstruation/fertilitet lr graviditet?

du vet, pubertet, hormoner osv...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lebell: fobisk? rädd? äcklad?

Kanske det, om du känner så

lebell: okej men (svara på frågan!!) tror du inte sexlusten påverkas av hormonerna i samband med t.ex. menstruation/fertilitet lr graviditet?

Jag är absolut inte kvalificerad att ens gissa om det


   
SvaraCitera