Aviseringar
Rensa alla

Hur blir det om man föds den 29 Februari?


ickus
Ämnesstartare

En sak jag undrat ett tag nu. Hur blir det när man föds den 29de februari? När firar man sin födelsedag när det inte är skottår och när det väl är skottår, firar man då den 29de?


   
Citera
Ämnesetiketter

Har sällan firat min födelsedag på min faktiska födelsedag.. och jag fyller inte ens år på skottdagen


   
SvaraCitera

skulle fira 28e
förutom på skottår


   
SvaraCitera

man firar bara vart fjärde år och blir inte myndig förrän man är 72


   
SvaraCitera

28:e feb.

"Finnes ej motsvarande dag i slutmånaden, varde den månadens sista dag ansedd för slutdag."

http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19300173.htm


   
SvaraCitera

ickus:

En sak jag undrat ett tag nu. Hur blir det när man föds den 29de februari? När firar man sin födelsedag när det inte är skottår och när det väl är skottår, firar man då den 29de?

jag fyller då, fyller imorgon [bigsmile]

jag är född den 29 så varje fjärde år firar jag den 29, är ju det iår. annars firar jag den 28 då jag inte vill fylla i mars, tråkig månad liksom. men tror nästan jag ska ändra till 1 mars så jag inte fyller lika tidigt som det blir med den 28

eller så firar man bara vart fjärde år


   
SvaraCitera
ickus
Ämnesstartare

OF 5:

Har sällan firat min födelsedag på min faktiska födelsedag.. och jag fyller inte ens år på skottdagen

Nä man jag tänkte mer vad som sker när man fyller 18 och blir myndig typ. Trots att man fyller den 29 Februari måste man vänta till den 1 Mars. Typ.

Jungman Jansson:

man firar bara vart fjärde år och blir inte myndig förrän man är 72

Precis!

Birger:

"Finnes ej motsvarande dag i slutmånaden, varde den månadens sista dag ansedd för slutdag."

Detta fattar jag ej.

patrick bateman:

annars firar jag den 28 då jag inte vill fylla i mars

Det är detta jag menar. Man måste ju själv välja. Men vad som sker på pass och id-kort tänkte jag mer. Om man exempelvis fyller år på skottdagen, då blir man väl inte myndig förrän 1 Mars året man fyller 18? 🙂


   
SvaraCitera
ickus
Ämnesstartare

patrick bateman:

jag fyller då, fyller imorgon

Och grattis by the way 🙂


   
SvaraCitera

ickus:

Detta fattar jag ej.

om den dag i månaden som anses (29:e feb.) inte finns (vilket den inte gör när det inte är skottår) så anses månadens sista dag som giltig istället. således: 28 feb.


   
SvaraCitera
ickus
Ämnesstartare

Birger:

så anses månadens sista dag som giltig istället. således: 28 feb.

Aha! Okej. Bra att veta!


   
SvaraCitera

ickus:

Det är detta jag menar. Man måste ju själv välja. Men vad som sker på pass och id-kort tänkte jag mer. Om man exempelvis fyller år på skottdagen, då blir man väl inte myndig förrän 1 Mars året man fyller 18? 🙂

jo man väljer nog själv, har aldrig träffat nån annan så vet inte hur de gör. haha har jag inte tänkt på. jag antar att man blir myndig och så 1 mars då

synd att det är 29 iår för hade det vart 28 kunde jag gått till systemet imorgon och sett vad de sagt när de ser 29 men när det är 28. eller är det 21 man ska vara för det?

fast det birger sa lät vettigt. är nog så då

ickus:

Och grattis by the way 🙂

taaaack!! [smile][bigsmile]


   
SvaraCitera

Jungman Jansson:

man firar bara vart fjärde år och blir inte myndig förrän man är 72

Jungman Jansson:

och blir inte myndig förrän man är 72

hahhahaha så jävla bäst[bigsmile][bigsmile][bigsmile]

[love]


   
SvaraCitera
ickus
Ämnesstartare

patrick bateman:

synd att det är 29 iår för hade det vart 28 kunde jag gått till systemet imorgon och sett vad de sagt när de ser 29 men när det är 28. eller är det 21 man ska vara för det?

Nej man ska vara 20. Om du hade fyllt 20 år när det inte är skottår skulle du gått på systemet den 28 och se om de säljer till dig. Jag tror personalen skulle få sig en liten tanketwist. [wink]


   
SvaraCitera

ickus:

Nej man ska vara 20. Om du hade fyllt 20 år när det inte är skottår skulle du gått på systemet den 28 och se om de säljer till dig. Jag tror personalen skulle få sig en liten tanketwist.

okej tänkte det. haha mm otur, hade varit jäkligt kul att se va de sagt. nästa liv kanske [smile]


   
SvaraCitera

de ä la int så noga?


   
SvaraCitera