Aviseringar
Rensa alla

Hur blir jag administratör på Vista?


Ämnesstartare

Har sökt en del om detta på internet och det verkar som att nästan alla har problem med liknande saker...
Det står att min vanliga användare är Administratör men samtidigt så är den inte det. För att köra program korrekt så måste jag alltid högerklicka och klicka på "Kör som administratör".
Jag aktiverade den riktiga Administratör-användaren genom cmd för ett tag sedan, och på den användaren så fungerade allt precis som det borde. Så, jag skulle kunna använda den istället men jag har alldeles för mycket saker och inställningar på min egen användare. Är kort sagt för lat för att byta konto i nuläget.
Som sagt... Hur gör jag nu för att ändra så att min vanliga användare är administratör "på riktigt"? Är det möjligt?


   
Citera
Ämnesstartare

Hmm, jag blev administratör på mitt nuvarande konto, hittade ett kommando i CMD man kunde änvända. Försök att googla, annars jag vet jag inte. [crazy]

Snygg avatar btw, gillar banksy.

Rättelse: Fick administratörsrättigheter ''by default''*


   
SvaraCitera

Ingen aning.


   
SvaraCitera
Åtta

Att sitta och använda din dator som administratör är absolut inget du ska göra. Är det någonting som behöver administratörsrättigheter så kör du det - och endast det - som administratör.


   
SvaraCitera

Det är verkligen idiotiskt att stänga av administratörsfunktionen. Den finns där för en anledning. En av de bästa sakerna windows snott från linux.


   
SvaraCitera

Det största säkerhetsproblemet med Windows: oavsett hur mycket jobb Microsoft lägger ned på sin säkerhetsmodell så kommer efterblivna användare alltid att försöka hitta sätt att slå av allting som håller dem säkra.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera