Aviseringar
Rensa alla

hur blir jag av med porrberoende?


Ämnesstartare

hej där!

är en kille på 16 år och jag har ett problem. Jag har försökt sluta med porren vääääääldigt många gånger men jag lyckas aldrig. Jag ramlar alltid tillbaks och fortsätter med det. Har onanerat till porr sedan mellanstadiet så jag har hållt på i många år...

Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till, det största anledningen att jag inte kan sluta är för att jag spenderar det mesta av min fritid framför datorn och det gör så att det är så lätt för mig att komma åt porren precis när jag vill.

Jag bor mitt i centrum och umgås aldrig med kompisar på fritiden så att gå ut och hitta på något så jag kommer ifrån datorn är inte ett alternativ...

Så hur ska jag gå tillväga ?? jag brukade onanera till porr 2-3 gånger om dagen nu har jag minskat till 1 gång varannan dag och det funkar sådär. Hjälp mig snäälla 🙁


   
Citera
Ämnesetiketter

skaffa kk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dinkompis:
skaffa kk

glömde skriva i tråden. BARA SERIÖSA SVAR TACK


   
SvaraCitera

älskar det svaret


   
SvaraCitera

du kanske kan förrrunka dig, ta ledigt från världen en vecka o bli trött på det


   
SvaraCitera

hur mycket tid går åt till det då? 


   
SvaraCitera

Det e väl inget fel med att titta på porr?

Jag har flickvän och vi har ett sunt sexliv och har haft i cirka 10 månader. Dagar då jag inte är med henne å lägger min tid på plugg och annat kan jag lätt runka 2-3 gånger per dag till porr.

Det är ju trotts allt bara porr, överdramatisera inte grejen, men om du känner att du får några men av att titta på porr förklara då vilka. 🙂

Varför sluta? It's so good!


   
SvaraCitera

Vrf måste du sluta?


   
SvaraCitera

Jesus ser ned på dig


   
SvaraCitera

runka mer. försök använda fantasin istället kske


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

asså porren påverkar inte mitt sociala så att säga, jag har helt okej självförtroende och självkänsla och jag prioriterar porren inte framför någonting annat. Men jag har läst runt på internet och sånt och läst om folk som blivit porrimpotenta asså när dem väl ska ja sex så kan dem inte få upp den. Och att ens självförtroende och självkänsla ska förbättras dramatiskt om man slutar så därför så har jag försökt sluta men jag kan inte. Och om jag inte kan sluta så tyder ju det på att jag har ett beroende..


   
SvaraCitera

mange999:
asså porren påverkar inte mitt sociala så att säga, jag har helt okej självförtroende och självkänsla och jag prioriterar porren inte framför någonting annat. Men jag har läst runt på internet och sånt och läst om folk som blivit porrimpotenta asså när dem väl ska ja sex så kan dem inte få upp den. Och att ens självförtroende och självkänsla ska förbättras dramatiskt om man slutar så därför så har jag försökt sluta men jag kan inte. 

Har du försökt att runka till rena fantasier i tystnad någon gång? Om inte, ge det ett försök. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Har du försökt att runka till rena fantasier i tystnad någon gång? Om inte, ge det ett försök. 

har testat, det är inte i närheten av lika upphetsande och tillfredställande som att runka till porr


   
SvaraCitera
b1son

cold turkey en dag i taget

sen så finns det nog ganska mkt bra grejer att läsa om hur fucked i huvet man blir av att kolla på mkt porr, som kanske kan va mer motivation


   
SvaraCitera

mange999:

har testat, det är inte i närheten av lika upphetsande och tillfredställande som att runka till porr

Vad för typ av porr föredrar du att runka till? 


   
SvaraCitera