Aviseringar
Rensa alla

Hur blir jag mindre gasig?


Ämnesstartare

Hej, min flickvän tycker att jag fiser för mycket. Hon brukar oftast klaga och säga att hon ska trycka upp en kork i ändan på mig.

Jag själv tycker inte att mina fisar stinker men hon säger att det luktar för jävligt om man nu får svära. 

Jag äter inte ofta men mycket. Kan det vara en orsak och kan det bero på vad jag äter för mat?


   
Citera
Ämnesetiketter
Gajevy

Skeptisk Tardig Förvirrad Rullar ögonen Galen

Ja du, bra fråga. Vad käkar du för mat? Ägg? Brysselkål? Annan mat som bildar gaser? 

Hoppas du inte fiser henne i ansiktet (inte bokstavligen) Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gajevy:
Skeptisk Tardig Förvirrad Rullar ögonen Galen

Ja du, bra fråga. Vad käkar du för mat? Ägg? Brysselkål? Annan mat som bildar gaser? 

Hoppas du inte fiser henne i ansiktet (inte bokstavligen) Glad

Jag äter inte ägg så ofta och brysselkål avskyr jag.

Jag jobbar sent och oftast ringer hem för att fråga om det blir någon mat, ifall det inte blir mat så köper jag snabbmat.


   
SvaraCitera
Gajevy

Niklas med k:

Jag äter inte ägg så ofta och brysselkål avskyr jag.

Jag jobbar sent och oftast ringer hem för att fråga om det blir någon mat, ifall det inte blir mat så köper jag snabbmat.

VAA ägg som är så gott och brysselkål också Mycket glad

Beror kanske då nog på snabbmaten, friterat mat kan orsaka problem i magen har jag hört Ledsen
Kanske mejeriprodukter som drickmjölk eller ost, dem kan orsaka gaser, kanske mer om du är laktosintolerant.


   
SvaraCitera

Ta reda på vad du blir gasig av. Sedan kan du också se till att inte dricka direkt efter att du äter. Men drick mer rent allmänt. Det kan vara bra för att bli av med avföring snabbare och därmed ha mindre gas.


   
SvaraCitera

Man kan bli gasig om man inte ätit på ett tag och sedan äter en stor måltid, så det kanske också är något man kan testa en annan variant med för att se om det hjälper. 


   
SvaraCitera

Det här har inget med din fråga att göra men jag gillar att du har Guts som profilbild Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mickan22:
Ta reda på vad du blir gasig av. Sedan kan du också se till att inte dricka direkt efter att du äter. Men drick mer rent allmänt. Det kan vara bra för att bli av med avföring snabbare och därmed ha mindre gas.

Jag brukar oftast äta maten först och drickan sist. Jag dricker mycket cola zero. Kan va en orsak till att bli gasig. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lazarus:
Det här har inget med din fråga att göra men jag gillar att du har Guts som profilbild Glad

Guts bäst


   
SvaraCitera

Ät mindre grönsaker och veteprodukter


   
SvaraCitera

Alla typer av lök och bönor ger mängder med gaser. Så dra ner på lök- och bönkonsumtionen. 


   
SvaraCitera

frågan är, vad äter du? 


   
SvaraCitera

Niklas med k:
Hej, Jag äter inte ofta men mycket. Kan det vara en orsak och kan det bero på vad jag äter för mat?

Vad tror du själv?


   
SvaraCitera

Du kanske kan testa ProbiMage?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lilla Trollungen:
Du kanske kan testa ProbiMage?

Får kolla upp det 


   
SvaraCitera