Aviseringar
Rensa alla

Hur blir jag smalare?


Ämnesstartare

Jag är en tjej på 14 år . Är 167cm lång och väger 52kg. Jag är inte överviktig men däremot är min kropp så stort uppbyuppbyggd , min mage t.ex är hyfsat platt men är väldigt bred. Hur får jag bort detta? Kanske bör läggas till att jag tränar 6 gånger i veckan plus gym. Jag mår väldigt dåligt över detta, tacksam för svar!


   
Citera
Ämnesetiketter

finns inget att göra min kropp är lång och smal samtidigt som min syster är kort och tjock 


   
SvaraCitera
Mumzel

Jag började äta mindre. Och började äta mindre skräp mat. Istället för 2 portioner, tog jag en istället. Detta gjorde mig mer smalare. Men vet inte om du borde göra det. Jag är dessutom 1.81, så min vikt plattade ut. Men när jag var ca 12, var jag ganska tjock och kort. Växer du mer, så bör du få veck vikt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Banta. Mycket glad


   
SvaraCitera
Admin

Du behöver inte bli smalare.Glad


   
SvaraCitera

alltså, det verkar som om du har en ätstörning/ början på en i ditt inlägg. men snälla alltså, gör det inte. om du har en ätstörning är det enda viktiga för dig just nu förmodligen att bli smal. men asså snälla nej bara! jag hade en ätstörning som jag är frisk från, gå inte den vägen för det är inte värt det. jag ser den tiden (inte så lång tid, bara typ ett halvår) som helt förlorad tid. kunde inte bry mig om nått annat än kalorier, mat och min kropp. hela sommaren gick jag runt och räknade kalorier och blev jättesvag av att inte få i mig näring! det gav mig inget bra, utan jag fick ångest, panikångest, dödsrädsla osv av det och jag kunde knappt andas ibland och varje kväll kändes det som jag skulle dö. bli inte besatt av din vikt eller kroppsform, jag lovar ingen av dina vänner, familj eller andra bryr sig om du har en bred mage. jag har också det, och visst man kan bli smalare och få en plattare mage men man kan inte ändra på benstrukturen och hur kroppen är byggd utan dyra operationer. dessutom är du säkert redan fin, och 52 kg till 167 cm är redan att va smal. du behöver ingen ny kropp, bara bättre självförtroende! sen kanske du inte har en ätstörning, men bli nt besatt av vikt osv för en ätstörning kommer lättare än du tror.


   
SvaraCitera

Du behöver absolut inte gå ner! Du är säkert jättefin! Börja älska din egen kropp!!


   
SvaraCitera

Säger samma som de över! Du måste lära dig att acceptera dig själv! Du tränar väldigt mycket och du är normalviktig! Tänk på att äta bra mat med riktig näring, de brukar få måendet att bli bättre! 


   
SvaraCitera