Aviseringar
Rensa alla

Hur blir man av med ett nikotin beroende snabbt!?


Ämnesstartare

Jag började snusa när jag gick i 6 och snusa konstant till 9, slutade pga att man blir så jävla skabbig i mun. Men började sedan röka i 1:an och försöker nu bli av med nikotin beroendet.

När jag inte får nikotin så får jag som en slags feber symtom och jag blir lättirriterad, jävla jobbigt. särskilt när man satsar på bra betyg [cry]

Problemet är att 70% av min glass röker/snusar och blir jämnt tillfrågad, försökt sluta nu i ca 3 veckor och har inte gått något bra, har ni några bra förslag hur man slutar. Snälla hjälp mig [chocked]

Vet inte om detta är rätt tråd för detta ämne men skitsamma.


   
Citera
Tyrael

Fredde1992:

Problemet är att 70% av min glass röker/snusar och blir jämnt tillfrågad, försökt sluta nu i ca 3 veckor och har inte gått något bra

Tillfrågad om vad? Om man vill ha en cigg? Tänk bara att du blir tillfrågad om du vill bli rövknullad. Vill du det? - Nej.


   
SvaraCitera

Börja snusa ist för att röka är ju bättre iallafall.
Annars, Köp typ catch mini, byt ut varranan snus mot det. sen trappa ner det hela tiden.
Jag har slutat två gånger tog ca 1 månad att sluta helt.
Sen började jag igen av någon annledning.
Antar att det psykiska beroendet aldrig dör ;/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur skulle detta inte kunna vara rätt delforum?

Nåja, öh, HEHE


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lÄS BOKEN "Äntligen Icke-rökare!" Sök på Google så får du se vad alla skriver bra om den. 😉


   
SvaraCitera

Stå på dig lite. Om någon frågar, tacka nej. Tjatar denne då så be den dra.
Du får väl ta något lov då du lägger av helt och hållet och bara härdar ut abstinensen. De första dagarna är värst, men du kommer förbi det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fredde1992:

Problemet är att 70% av min glass röker/snusar

Hehehehehe [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okok, ska nog pröva catch mini, hört ska va hyfsat.


   
SvaraCitera

ibogain kanske funkar


   
SvaraCitera
Åtta

Be alla dina vänner att slå dig på käften om de ser dig snusa eller röka. Om de är någorlunda normala så kommer de givetvis att utnyttja denna situation till sitt fullo, och du kommer aldrig att våga snusa eller röka igen. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

då kommer jag ju åka till sjukan en gång per dag, nej men jag ska pröva catch, vad är obegain för något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vadå snabbt? Suget sitter typ i aslänge även om du slutat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja jag vet, men om det finns typ något som dämpar suget (inte andra nikotin produkter, ska försig pröva catch) men något som dämpar suger. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nikotin är lika beroendeframkallande som heroin![no-no][no-no][no-no][no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sluta inta nikotin


   
SvaraCitera