Aviseringar
Rensa alla

Hur blir man känslokall?


Ämnesstartare

ja, jag är för snäll kan dock inte säga nej och ja i alla lägen. Jag vill bli en sån där person som gör som man själv, skiter i allt annat. UTAN att känna dåligt samvete.

så ni som vet, skriv gärna en lista på hur man ska beté sig. och helst seriösa svar, och inte tex. döda en människa osv.

detta är 99,99% seriöst! Jag vill bli känslokall, helst att människor runt omkring mig inte tror att jag vill såra någon, att jag bara säger saker. Så tips tack! hehe.


   
Citera
Ämnesetiketter

Man låter en närastående försöka begå självmord och sedan ser man till att ens pojkvän är otrogen.


   
SvaraCitera

Ehum va? Man gör inget särskilt för att bli känslokall, det är ens personlighet... Jag skulle t.e.x inte kunna "göra något" för att bli fjortis eller emo.


   
SvaraCitera

Göra en sån där operation, nu minns ja såklart inte va de heter dock. Men man gör nåt i hjärnan så att man typ inte kan känna känslor längre.

men blir ju sugen på de


   
SvaraCitera

Var dryg.


   
SvaraCitera

Kablash__:

Men man gör nåt i hjärnan så att man typ inte kan känna känslor längre.

Känner en som har kemisk o-balans i hjärnan så hon alltid är deprimerad :/


   
SvaraCitera

Så brukade jag också vara.

Du behöver inte bli känslokall. Tänk bara på att ditt liv är ditt liv och du är inte skyldig att leva det som någon annan vill att du ska leva det, så det finns ingen anledning till att känna dåligt samvete när du väljer vad du vill och inte vill göra.

Nu vet jag inte säkert om jag tolkade ditt inlägg helt rätt men får hoppas det. :9


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tackar för svar!


   
SvaraCitera

Kablash__:

Göra en sån där operation, nu minns ja såklart inte va de heter dock. Men man gör nåt i hjärnan så att man typ inte kan känna känslor längre.

lobotomering```??


   
SvaraCitera

Ignorant:

Känner en som har kemisk o-balans i hjärnan så hon alltid är deprimerad :/

Så orättvist att vissa ska behöva kämpa för att ta sig igenom en dag medans andra är lyckliga.

Blivande_japan:

lobotomering```??

Så vare!


   
SvaraCitera

Kablash__:

Så orättvist att vissa ska behöva kämpa för att ta sig igenom en dag medans andra är lyckliga.

Oh ja, sen fick hennes pappa cancer också :S Hårda tider var det allt.


   
SvaraCitera

Ignorant:

Man gör inget särskilt för att bli känslokall, det är ens personlighet...

Alla känslokalla människor föds inte som känslokalla, samma sak med fjortisar & emos.
Dom ploppar ju inte ut från deras mamma och börjar skära sig eller liknande, det är någonting dom har valt att göra eller någonting många i samhället besätmt att dom är.

Ignorant:

Jag skulle t.e.x inte kunna "göra något" för att bli fjortis eller emo.

Frågan är ifall du själv vill bli klassad som emo/fjortis då eller ifall det är människor i din omgivning eller i samhället som väljer att se dig som emo/fjortis. Krävs inte så jätte mycket egentligen, dom allra flesta kan peka ut ett emo eller en fjortis när de ser en. Fjortis är dock ett beetende ocså.


   
SvaraCitera

Harpyja:

Man låter en närastående försöka begå självmord och sedan ser man till att ens pojkvän är otrogen.

Du är en stark människa, det kommer du inse ifall någon närstående till dig ännu en gång försöker ta självmord eller ifall din pojkvän skulle vara otrogen för då har du redan gått igenom det en gång och vet ungefär hur du ska hantera det.


   
SvaraCitera

cassaaandra00:

Du är en stark människa, det kommer du inse ifall någon närstående till dig ännu en gång försöker ta självmord eller ifall din pojkvän skulle vara otrogen för då har du redan gått igenom det en gång och vet ungefär hur du ska hantera det.

Så jävla trött på att höra att jag är stark. Jag kommer att dö vilken dag som helst, så jag skiter fullständigt i hur jävla många människor tycker att jag är stark eller inte.

Nu handlade inte tråden om att skapa empati.


   
SvaraCitera

Harpyja:

Så jävla trött på att höra att jag är stark. Jag kommer att dö vilken dag som helst, så jag skiter fullständigt i hur jävla många människor tycker att jag är stark eller inte.

Nu handlade inte tråden om att skapa empati.

Oj, du är verkligen känslokall.


   
SvaraCitera