Aviseringar
Rensa alla

Hur blir man stads minister?


Ämnesstartare

Ja tänkte ida att jag ska nog jobba som statsminister nä ja blir stor för jag har många bra åsikter om hur samhället ska styras och så, får jag jämt höra. Men kom på att jag inte visste hur man blir de? va behöver man för utbildning? Jag har ju valt natur nu te hösten för folk säger att de är bra och man lär sig mycket om allt å så, men undrar om det är bättre om jag byte till samhället om jag ska bli stads minister för då lär man ju sig mycket om samhällskunskap och sånt va? Aja, krävs det nått mer än att man läser mycket om samhället och så eller vad skulle ni rekomendera? Va har till exemel han rajnält å hobn salin läst för programm? Ska fråga min studievägledare på månda men orkar inte vääänta så länge. Tack på förhand[smile]


   
Citera
Ämnesstartare

Revolution och statskupp!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svartarosen:

stads minister

minister över en stad

svartarosen:

statsminister

minister över en stat

reinfeldt läste teknik på mitt gymnasium [crazy]


   
SvaraCitera

bli ledare i ett parti och vinn valet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

minister över en stad

Nej! Inte om det är särskrivet!

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Karma Schmarma:

bli ledare i ett parti och vinn valet?

Okej vilket parti? Och hur blir man ledaren?


   
SvaraCitera

de kan väl vem som helst bli eller?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

säg att du vill typ?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

svartarosen:

Okej vilket parti? Och hur blir man ledaren?

vilket parti som helst. starta ett.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svartarosen:

Nej! Inte om det är särskrivet!

då menar du alltså: EN stads minister, dvs som en stads brandman, en stads park. en stads flygplats osv? [confused]


   
SvaraCitera

Viktigt med personlighet och att man är en ledare som alla lyssnar på och sånnt kanske. Man kan säklert egentligen göra mycket fast man inte var så bra i skolan eller hade mycket utbildning.
Tänk på Adolf Hitler t.ex, tror att han hade jätte dåligt betyg i skolan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Karma Schmarma:

de kan väl vem som helst bli eller?

Karma Schmarma:

säg att du vill typ?

Okej ska ringa reindfelt och fråga om jag kan få hans jobb nu då. [smile]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

värdeuppgift:

då menar du alltså: EN stads minister, dvs som en stads brandman, en stads park. en stads flygplats osv?

nä ja menar som rejnvält å bush....

SaltaKätzchen:

Tänk på Adolf Hitler t.ex, tror att han hade jätte dåligt betyg i skolan.

Men jag ska inte bli som hitler! [censur][censur][censur][censur][censur][censur][censur][chocked][chocked][chocked][chocked][tard][tard][tard][tard][tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svartarosen:

som rejnvält å bush....

statsminister [no-no]
rent konkret spelar inte det så stor roll vad du utbildar dig till. om du vill bli just statsminister skulle jag satsa på moderaterna eller socialdemokraterna då de är de partier som brukar få statsministerposten, gör karriär inom deras respektive ungdomsförbund osv.


   
SvaraCitera

svartarosen:

Men jag ska inte bli som hitler!

Man behöver ju inte bli som Hitler för det, men poängen är att det är bra att vara ledarig, och kunna prata så att alla lyssnar på en,
och att det finns folk som blivit ledare utan att ha någon bra utbildning och varit jätte dåliga i skolan. 🙁

Så det är bra att sattsa mycket på charisma, speechcraft, och andra sånna skills.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du kommer inte bli det, tro inte att du kmr bli det och försök inte för du kmr inte det


   
SvaraCitera

svartarosen:

Okej ska ringa reindfelt och fråga om jag kan få hans jobb nu då.

jag sa ju att du måste bli ledare i ett parti och vinna valet först


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Karma Schmarma:

jag sa ju att du måste bli ledare i ett parti och vinna valet först

Du sa att allt man behövde göra för att bli partiledare va att fråga.

M M M:

du kommer inte bli det, tro inte att du kmr bli det och försök inte för du kmr inte det

Joho för min lärare har sagt att jag har potentijalen att bli va ja vill! Bara man vill tillräckligt mycket så kan man lyckas me allt säjer hon.

Vincenco:

börja med att stava ordet rätt

De har jag gjorT?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

d e as svårt bara 1 person kan bli dt o tänk hur många so m finns+? flera milj d e as liten chans o lykas suck


   
SvaraCitera