Aviseringar
Rensa alla

hur blir man underklass?


Ämnesstartare

lmaomynigga:
Two_genuine_raggare_at_Power_Big_Meet_20

ahahahahah ok, så "extrema" volvoraggare har jag ju aldrig settMycket glad

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

jo, ibland så. inte lika mycket som andra, därför att incitament inte finns.

om man träffar folk från bromma är det första de berättar att de är från bromma för de anser det vara "fint område", folk från finare områden (djursholm, lidingö) nämner aldrig förens man frågar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

ahahahahah ok, så "extrema" volvoraggare har jag ju aldrig settMycket glad

Hjärta

 "raggare" är egentligen rätt ord, inte volvoraggare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ge alla pengar till mig. Jag garanterar resultat.


   
SvaraCitera
mynona

lmaomynigga:

om man träffar folk från bromma är det första de berättar att de är från bromma för de anser det vara "fint område", folk från finare områden (djursholm, lidingö) nämner aldrig förens man frågar

jadå, personer från överklassen talar inte så ofta om sin egen klass, däremot kan de tala om andras klass. inte något av det lika ofta som de som har politisk anledning att göra det dock. det är inte så konstigt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

jadå, personer från överklassen talar inte så ofta om sin egen klass, däremot kan de tala om andras klass. inte något av det lika ofta som de som har politisk anledning att göra det dock. det är inte så konstigt. 

dom brukar snacka om att saker är sossiga eller sossar men inte om klass


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

går in på ikea: "fan vilket sosseställe" Mycket glad


   
SvaraCitera
mynona

lmaomynigga:

dom brukar snacka om att saker är sossiga eller sossar men inte om klass

jag tror nog att de tänker sig att sossar tillhör en viss klass. men ja, jag vet att klass inte nämns lika ofta, dock kvarstår att underklass är ett derogativt utryck som historiskt används av de som inte tillhör dem. 


   
SvaraCitera