Aviseringar
Rensa alla

Hur blockerar man någons nummer?


Ämnesstartare

Hej!

Jag och min flickvän gjorde slut för ett tag sen och nu håller hon på och spam smsar mig hela tiden o lämnar mig aldrig i fred. Jag har en iPhone 4 och undrar om det finns nån app eller något annat sätt som gör att hon inte längre kan smsa och ringa mig?

Tack!


   
Citera

Oscar94:

Jag har en iPhone 4 och undrar om det finns nån app eller något annat sätt som gör att hon inte längre kan smsa och ringa mig?

ring kundtjänst, tror de kan fixa sådant gratis.


   
SvaraCitera

Skulle inte tro det va.. byt abonnemang..


   
SvaraCitera

grejen med IOS är att det är så stängt så app finns nog ej, men som sagt ring kundtjänst.


   
SvaraCitera

Fast även fast du skaffar nytt abonnemang lär du ju finnas med på eniro och sådant skit, vet ej hur man går tillväga för att ej finnas på ställen som dessa, lär ju kosta någon summa. [sad]


   
SvaraCitera

Tror det mest effektiva du kan göra är att prata ut om det med ditt ex. För om du bara blockerar hennes nummer eller byter själv nummer, kommer hon knappast att helt enkelt ge upp att försöka kontakta dig.

S3ON:

Fast även fast du skaffar nytt abonnemang lär du ju finnas med på eniro och sådant skit, vet ej hur man går tillväga för att ej finnas på ställen som dessa, lär ju kosta någon summa. [sad]

Man kan välja att ha dolt nummer så att ens nummer inte finns med i offentliga databaser. Summan är högst överkomlig.


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

ring kundtjänst, tror de kan fixa sådant gratis.

Haha nej.

JB Den Andre:

Man kan välja att ha dolt nummer så att ens nummer inte finns med i offentliga databaser. Summan är högst överkomlig.

Ja, summan är gratis.


   
SvaraCitera

pizdakurac:

Ja, summan är gratis.

Vet med mig att jag betalade en summa på 100kr i administrativa kostnader någon gång för säg 5-7 år sen. Men säger du det så är den då verkligen högst överkomlig.


   
SvaraCitera

pizdakurac:

Haha nej.

Jag har för mig min pappa sa något om detta, iofs skulle det ha kunnat vara på NMT-tiden om nu det gör någon skillnad.


   
SvaraCitera

JB Den Andre:

Vet med mig att jag betalade en summa på 100kr i administrativa kostnader någon gång för säg 5-7 år sen. Men säger du det så är den då verkligen högst överkomlig.

Dan_the_ironman:

Jag har för mig min pappa sa något om detta, iofs skulle det ha kunnat vara på NMT-tiden om nu det gör någon skillnad.

Har jobbat på kundtjänsten, går inte att spärra nummer, och hemligt nummer är gratis. Det finns dock appar till både android och ios som spärrar nummer.


   
SvaraCitera

pizdakurac:

Har jobbat på kundtjänsten, går inte att spärra nummer

Det beror säkerligen på vilken operatör man har, rent tekniskt skulle det inte vara allt för svårt att lösa.

pizdakurac:

Det finns dock appar till både android och ios som spärrar nummer.

För IOS måste man nog jailbreaka med tanke på det är så stängt.


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Det beror säkerligen på vilken operatör man har, rent tekniskt skulle det inte vara allt för svårt att lösa.

Det går inte ens med en polisanmälan. Man får i regel ett nytt nummer.


   
SvaraCitera

pizdakurac:

Det går inte ens med en polisanmälan. Man får i regel ett nytt nummer.

Vad är det då som håller tillbaka en operatör som vill kunna ge sina kunder denna möjlighet då menar du??


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Vad är det då som håller tillbaka en operatör som vill kunna ge sina kunder denna möjlighet då menar du??

Det finns inga system för att lägga in spärrar på det viset.


   
SvaraCitera

pizdakurac:

Det finns inga system för att lägga in spärrar på det viset.

Att bygga sådana system vore fruktansvärt lätt, man kan ju exempelvis blockera dolda nummer redan, varför skulle man då inte kunna blockera andra?


   
SvaraCitera