Aviseringar
Rensa alla

hur bra är din gaydar tävling på uppsala universitet


qazedctgb:

jag tycker det är bakåtsträvande och stigmatiserande.

Inte alls. Objektivitet kan uppröra vissa, men man skall inte stå i vägen för det.

qazedctgb:

men i ett progressivt samhälle där vi redan har kommit långt i jämlikhets arbetet så tar man med det här ett steg tillbaka...

I ett fritt samhälle slutar man moralisera över saker som sker på frivillig basis.


   
SvaraCitera

ps gillar inte sättet du talar om homosexuella, du verkar anse att de är en homogen grupp ds.


   
SvaraCitera

Nintendo:

ps gillar inte sättet du talar om homosexuella, du verkar anse att de är en homogen grupp ds.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Ska de inte ha rätt att göra som de vill, bara för att de är gay? [no-no] De kanske tycker att det är bra att debatten förs?

jag tycker särskiljning inte är progressivt

Achtung:

I ett fritt samhälle slutar man moralisera över saker som sker på frivillig basis.

va? nej varförskulle man i ett fritt samhälle har jag rätten att tycka vad fan jag vill

Achtung:

Inte alls. Objektivitet kan uppröra vissa, men man skall inte stå i vägen för det.

ska och ska det är ingen som kan säga vad man ska jag tycker man ska stå ivägen för stigmatisering...

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Nintendo:

ps gillar inte sättet du talar om homosexuella, du verkar anse att de är en homogen grupp ds.

nej det är tävlingen som vill få det till att det är så... något som man kan se av en bild...


   
SvaraCitera

qazedctgb:

va? nej varförskulle man i ett fritt samhälle har jag rätten att tycka vad fan jag vill

Ja, det har du. Men de har också rätten att undersöka vad fan de vill. Om de vill undersöka om negrer har större kukar och det sker på frivillig basis skall ingen kunna hindra det.

qazedctgb:

ska och ska det är ingen som kan säga vad man ska jag tycker man ska stå ivägen för stigmatisering...

De får stigmatisera bäst de vill i sådana fall, som sagt, de ställer upp frivilligt.

qazedctgb:

nej det är tävlingen som vill få det till att det är så... något som man kan se av en bild...

Homosexuella har också andra hormonnivåer, något som fastslagits för typ 30 år sedan, att hormoner påverkar beteende är också kartlagt, så jag ser inte problemet.


   
SvaraCitera

qazedctgb:

nej det är tävlingen som vill få det till att det är så... något som man kan se av en bild...

Jag tycker att du gör det. Och nej, det är inte för att dryga. Du verkar ju alltid prata om homosexuella utifrån att de är en grupp med gemensamt tankesätt och gemensamma mål.

För det första så är det ju ingen tävling. Det är en vetenskaplig undersökning där deltagarna får en summa. Den som får den större summan är med i en längre undersökning än den som får den lilla summan. Har du ens läst länken?

Det är knappast konstigt att få ersättning, på min högskola delar de ut biobiljetter till de som är frivilliga till att delta i undersökningar som studenter håller.

Syftet inte att "ha en rolig tävling, lol" som du verkar tro. Vad är felet med att undersöka om det finns olika beteende hos olika sociala grupper, utifrån nämnaren sexualitet. Resultatet kan ju bli att det inte går att särskilja. Och om de nu kommer fram till att det finns vissa skillnader - var är då problemet med det?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Jag undrar även på vilket sätt den där undersökningen står för/bygger upp "ett nedvärderande utpekande, en psykologisk brännmärkning, ett "vi mot dom", ett förakt mot grupper eller enskilda personer som avviker från den egna samhällsnormen"


   
SvaraCitera

särskrvet!!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Achtung:

Homosexuella har också andra hormonnivåer, något som fastslagits för typ 30 år sedan, att hormoner påverkar beteende är också kartlagt, så jag ser inte problemet.

[confused] källa please

Nintendo:

Jag tycker att du gör det. Och nej, det är inte för att dryga. Du verkar ju alltid prata om homosexuella utifrån att de är en grupp med gemensamt tankesätt och gemensamma mål.

nej jag menar att det är en hetrogen grupp och jag tycker att saker som ämnar dela in folk är av ondo...


   
SvaraCitera

qazedctgb:

nej jag menar att det är en hetrogen grupp och jag tycker att saker som ämnar dela in folk är av ondo...

Förstår inte vad du skriver/menar, men okej.


   
SvaraCitera

qazedctgb:

källa please

http://en.wikipedia.org/wiki/Prenatal_hormones_and_sexual_orientation

Där har du hela teorin, med källor.


   
SvaraCitera

låter underligt det där


   
SvaraCitera
time
 time

Hm, rätta mig om jag har fel, men går inte spelet ut på att en person som är homosexuell ska se om han kan skilja på en heterosexuell och en homosexuell, inte att en grupp heterosexuella ska springa runt och peka ut folk de tycker verkar gay?

För i så fall tycker jag att det kan vara stigmatiserande precis lika mycket som det kan bekräfta att det inte går att se skillnad på oss. Det jag tycker är fel är att de pratar om homosexuella som en särskild "social grupp", de får det att låta som att homosexualitet är en slags subkultur eller något. Men själva leken går ju ut på att inkludera alla, så jag vet inte.


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Det jag tycker är fel är att de pratar om homosexuella som en särskild "social grupp",

det stör mig väldigt mkt. kan ränka mig att syftet med detta är att bevisa att det inte nån skillnad på människor. men att snacka sådär, dela upp folk i grupper, är ju väldigt motsägande i så fall.


   
SvaraCitera

men hahaha. jag kanske borde läsa igenom innan jag postar. aja, ni fattar vad jag menar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

för att visa att jag inte är helt galen det här är marknadsföringen för experimentet:
Image

"kan du genom att ställa frågor över internet skilja mellan en person som är gay och en som bara låtsats"

"få betalt för att spela spel"


   
SvaraCitera