Aviseringar
Rensa alla

Hur bra är ni på språk?


Smilen
Ämnesstartare

Vilka språk är ni väldigt duktiga på? Kan ni skriva en vanlig mening på t.ex. spanska, tyska, franska eller t.o.m engelska för att översätta det till svenska?

Finns det språk ni önskar att ni kunde?

Ett tips om ni vill komma igång med något språk är om ni laddar ner appen Duolingo, där finns nästan alla språk.


   
Citera

Jag är totalt tvåspråkig då jag har en förälder som pratar engelska och en annan som pratar svenska. När jag gick i mellanstadiet fick jag vara med på niornas engelskalektioner. I högstadiet behövde jag inte vara med på några engelskalektioner överhuvudtaget. Nu går jag på gymnasiet och är med på engelskalektionerna då jag har en riktigt bra och utmanande lärare. Annars kan jag inte några fler språk, eller räknas rövarspråket? Jag var med i radio för att jag kan snacka rövarspråket flytande. Mycket glad


   
SvaraCitera
time
 time

Jag är trespråkig (engelska, svenska, ryska), förstår en hel del finska och franska, lite hebreiska, och vill bli bättre på dem + italienska och tyska.


   
SvaraCitera

alltså språk är ju verkligen inte min starka sida


   
SvaraCitera
Towe
 Towe

Kan förstås svenska, och engelska har man lärt sig i skolan. Jag har tyska som B-språk och franska som C-språk. Men de som jag kan riktigt bra är nog bara svenska och engelska. Engelska är nog ett utav de vackraste språken som finns, det är så ordrikt och vackert. Man blir alldeles svimfärdig!Glad


   
SvaraCitera

Svenska, Engelska, Java, C# m.m Galen


   
SvaraCitera

Svenska och engelska går bra, sen lite grundläggande tyska från det jag kommer ihåg från skolan.


   
SvaraCitera

2 språklig, lärde mig finska pga släkten men priserna ökade samt spanska men slutade högstadiet. jag var så nära på att välja japanska i gymnasiet


   
SvaraCitera

hxiley:
2 språklig, lärde mig finska pga släkten men priserna ökade samt spanska men slutade högstadiet. jag var så nära på att välja japanska i gymnasiet

Vilka priser? 


   
SvaraCitera

hxiley:
2 språklig, lärde mig finska pga släkten men priserna ökade samt spanska men slutade högstadiet. jag var så nära på att välja japanska i gymnasiet

Skulle gjort det, vi hade inte ens det valet


   
SvaraCitera

Svenska såklart eftersom att det är mitt modersmål. Engelska och tyska är jag rätt bra på även om jag har vissa problem med engelskan så det kommer in tyska, tyska är jag egentligen inte så jättebra på så då tar engelskan över. Ibland fungerar bara svenska, ibland kommer orden inte ens fram så du fungerar inget riktigt.


   
SvaraCitera

sgt.sunshine:

Skulle gjort det, vi hade inte ens det valet

nah tyckte entreprenörskap skulle ta mig längre så valde det


   
SvaraCitera

hxiley:

nah tyckte entreprenörskap skulle ta mig längre så valde det

Aha, trodde ni valde mellan olika språk bara


   
SvaraCitera

Svenska, engelska, spanska och katalanska


   
SvaraCitera

Hejtjenarehallå1234:
Svenska, engelska, spanska och katalanska

Katalanska är spanska?


   
SvaraCitera