Aviseringar
Rensa alla

Hur bränner man vanlig torrent fil till DVD?


Ämnesstartare

Jag försöker bränna Shrek 3 som är en vanlig torrent fil till DVD men jag har ingen aning om vart jag ska börja jag laddade ner ImgBurn men förstår inte riktigt programmet. Nån som är sugen på att hjälpa till?


   
Citera
Ämnesetiketter

Varför skulle du vilja bränna ut torrentfiler?


   
SvaraCitera

En torrent är bara en länk till filmen; om du bränner den till en skiva kommer du fortfarande behöva ha ett nedladdningsprogram att ladda ner filen med på varje dator du stoppar skivan i.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KingGurka:

En torrent är bara en länk till filmen; om du bränner den till en skiva kommer du fortfarande behöva ha ett nedladdningsprogram att ladda ner filen med på varje dator du stoppar skivan i.

asså jag har ju laddat ner filen, nu vill jag bränna den.


   
SvaraCitera

Leeilaa:

asså jag har ju laddat ner filen, nu vill jag bränna den.

Och vad är det för fil du vill bränna? En .iso? En .avi?


   
SvaraCitera

Leeilaa:

Nån som är sugen på att hjälpa till?

Om det inte är en .iso fil, utan snarare en .avi, .mpg, .mov eller t.ex. två mappar vid namn Video_TS och Audio_TS, går du helt enkelt in på imgburn och klickar på brun create image - eller något liknande. Välj dina filer som du vill bränna ut och klicka OK.

Nu har du en .iso fil, eller så har du haft en hela tiden. Nu går du in på imgburn igen, men denna gången väljer du istället "Write image to disc" - eller något liknande. Stoppa in en tom disc i din cdbrännare och välj hastighet (ju lägre hastighet du har, ju säkrare blir det att inga fel händer, men det tar givetvis längre tid. Är det ingen stor film, behöver du inte oroa dig speciellt mycket för att den inte ska klara stor hastighet.)

Klicka sedan OK och vänta på att den har sagt att den är färdig innan du öppnar din cdbrännare igen.


   
SvaraCitera

Leeilaa:

Nån som är sugen på att hjälpa till?

Hjälpa dig att bränna ut piratkopierat material?


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum PLUS/Dator- och TV-spel


   
SvaraCitera
Åtta

Här på Ungdomar.se så ger vi inte ut support för att nyttja piratkopierat material.


   
SvaraCitera
Åtta

Tråden låst


   
SvaraCitera