Aviseringar
Rensa alla

Hur brukar ni äta på era lediga dagar?


Ämnesstartare

Ja, hur brukar ni äta då ni är lediga från skola/jobb?

Jag går dock på komvux. Har skola måndag, onsdag och fredag. Resten av dagarna gör jag i princip inte mycket alls. Vet inte riktigt om jag "skall" äta ordentligt då jag inte behöver så mycket energi. Alltså, frukost + Lunch + mellanmål och middag. Hur gör ni?


   
Citera
Ämnesstartare

vad som helst.

kan ej laga mat så idag blev det flera klementiner


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lilla Lady:

kan ej laga mat så idag blev det flera klementiner

så du brukar inte äta vanlig lunch annars.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag äter sjukt dåligt just nu, är dålig på att skärpa mig.

Vaknar sent, äter inte förrän på kvällen ett par mackor, äter middag någon gång 22-00. Ibland äter jag skräp därefter, eller innan, eller så.


   
SvaraCitera

brukar äta tre mål mat där det första är frukost, oftast runt kl 12. sedan med fem-timmars-intervaller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

brukar äta tre mål mat där det första är frukost, oftast runt kl 12. sedan med fem-timmars-intervaller.

vad menar du med 5 timmars intervaller?


   
SvaraCitera
zIGGE

Lilla Lady:

kan ej laga mat så idag blev det flera klementiner

då blir man tjock


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zIGGE:

då blir man tjock

/care

klementiner är gott

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Anura:

så du brukar inte äta vanlig lunch annars.

om inte någon lagar den åt mig så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mamma lagar på lediga dagar [confused]


   
SvaraCitera
zIGGE

Lilla Lady:

klementiner är gott

Kanske, men äter du bara klementiner så får inte kroppen det den behöver för att få igång metabolismen, bygga muskler, eller ens kunna ta hand om ditt fett, förbränna kolhydrater, du blir trött, lättare ångest, mindre mentalt aktiv, listan kan göras lång.

Jag förenklade det för dig.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Lilla Lady:

/care

För att inte tala om lättirriterad.

Haheh.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Konstaterade för ett tag sen att jag äter som sämst när jag bara är hemma. Småäter mer, än äter riktiga måltider.


   
SvaraCitera

Anura:

vad menar du med 5 timmars intervaller?

äter ca var femte timme, menade jag. brukar äta 12, 17, 22 ungefär. det är dock ytterst flexibelt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zIGGE:

Kanske, men äter du bara klementiner så får inte kroppen det den behöver för att få igång metabolismen, bygga muskler, eller ens kunna ta hand om ditt fett, förbränna kolhydrater, du blir trött, lättare ångest, mindre mentalt aktiv, listan kan göras lång.

men klementiner är gott.


   
SvaraCitera
zIGGE

sötnos:

Konstaterade för ett tag sen att jag äter som sämst när jag bara är hemma. Småäter mer, än äter riktiga måltider.

aha äter sämst = dåligaste. började skriva en uppsats som passade till sämst = minst [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zIGGE:

aha äter sämst = dåligaste. började skriva en uppsats som passade till sämst = minst

Ledsen att jag inte gav dig en möjlighet att klaga!
Minst äter jag när jag går i skolan eller har mycket annat för mig.


   
SvaraCitera