Aviseringar
Rensa alla

Hur brygger man kaffe??


Ämnesstartare

Står här som ett fån på jobbet och vet inte hur jag ska göra. Tidigare har vi haft en vattenkokare och snabbkaffe, men nu har någon tydligen köpt en vanlig kaffebryggare. Är det en skopa kaffe till en kopp som gäller eller? Har ingen aning vad som blir gott för jag dricker inte kaffe själv. Skeptisk


   
Citera

Haha


   
SvaraCitera

Kör på 5 fulla skopor, det blir perfekt till en full kanna. Men om du ska bara göra till en kopp, kanske 1 skopa räcker...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

davvelito:
Haha

Hörru, skratta inte åt mig utan hjälp till istället! Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gurksallad:
Kör på 5 fulla skopor, det blir perfekt till en full kanna. Men om du ska bara göra till en kopp, kanske 1 skopa räcker...

Okej då kanske en skopa till och med är för mycket per kopp? Hade i och för sig tänkt göra två muggar kaffe...


   
SvaraCitera

ytkgyu


   
SvaraCitera

Almiora: Hörru, skratta inte åt mig utan hjälp till istället! Mycket glad

Ex.
6 mått vatten..
7 mått kaffe..
alltid en mer kaffe än vatten..
och plana mått, men bättre med en bula en grop med måttet 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:
man blandar snabbkaffe med vatten och slutar vara en sån fjant

Haha läs mitt inlägg igen! Du har nog fattat fel Blink


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

najs


   
SvaraCitera

Almiora:

Haha läs mitt inlägg igen! Du har nog fattat fel Blink

va det där har jag inte skrivit, hihi


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

davvelito:

Ex.
6 mått vatten..
7 mått kaffe..
alltid en mer kaffe än vatten..
och plana mått, men bättre med en bula en grop med måttet 🙂

Vad menar du när du skriver "mått vatten"? På sidan av den här kaffebryggaren finns olika markeringar och jag antar att de symboliserar antal koppar man vill brygga...? 
Jag är verkligen helt nybörjare på detta med tanke på att kaffe är blä Shockerad


   
SvaraCitera

Almiora:

Vad menar du när du skriver "mått vatten"? På sidan av den här kaffebryggaren finns olika markeringar och jag antar att de symboliserar antal koppar man vill brygga...? 
Jag är verkligen helt nybörjare på detta med tanke på att kaffe är blä Shockerad

Med mått vatten menar jag siffran... Om du häller upp vatten till 6 så häller du i 7 mått kaffe i filtret. Men du får testa dig fram men det är grunden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

davvelito:

Med mått vatten menar jag siffran... Om du häller upp vatten till 6 så häller du i 7 mått kaffe i filtret. Men du får testa dig fram men det är grunden.

Okej tack, jag börjar fatta! Blink


   
SvaraCitera

Gurksallad:
Kör på 5 fulla skopor, det blir perfekt till en full kanna. Men om du ska bara göra till en kopp, kanske 1 skopa räcker...

ROSA HÅR 😮


   
SvaraCitera