Aviseringar
Rensa alla

Hur bulimi??


Ämnesstartare

Hej, jag ska skriva om ätstörningar i skolan. Och dt är inget jag vet så mycket om. Jag tänkte fokusera mycket på bulimi, och vill veta mer...

1, är det verkligen så att han sticker ner två fingrar i halsen, eller hur gör man?
2, äter man extra mycket när man har bulimi?
3, vad gör ni för att dölja de?
4, hur startade allt?
5, vad har ni för kännsla innan och efter ni har spytt??

och ni får såklart berätta mer om ni vill, är väldigt nyfiken 😀

Men, hoppas dt går över för er! 😀 [y]


   
Citera
Ämnesstartare

adelitam:

1, är det verkligen så att han sticker ner två fingrar i halsen, eller hur gör man?

olika bulimiker använder sig utav olika metoder tex: fingrar(elelr ngt annat användbart så som en tandborste) i halsen så man kräks eller laxermedel. Vissa kanske även försöker träna bort maten


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elelr du kanske bara ville ha svar från ngn som har bulimi?


   
SvaraCitera

adelitam:

2, äter man extra mycket när man har bulimi?

Man äter extra mycket vid enstaka tillfällen för att sedan göra sig av med maten genom att kräkas eller använda laxeringsmedel etc


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tandborste. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gizmoo:

elelr du kanske bara ville ha svar från ngn som har bulimi?

Nej nej, all info jag kan få vill jag ha 😀 Tack till alla!


   
SvaraCitera

1, är det verkligen så att han sticker ner två fingrar i halsen, eller hur gör man? så kan man göra, eller som jag gör; spyr för jag vet att jag har massa skit i mig.
2, äter man extra mycket när man har bulimi? det är olika från person till person..
3, vad gör ni för att dölja de? svårt att dölja, förutom om man itne bor hemma då..
4, hur startade allt? för mej var det att jag tyckte att jag vägde för mkt, och visste att jag hade mycket "skit" i mig..
5, vad har ni för kännsla innan och efter ni har spytt?? asså.. svårt att förklara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adelitam:

1, är det verkligen så att han sticker ner två fingrar i halsen, eller hur gör man?

olika för alla. har inte bulemi, men anorexi. jag behöver baja böja mig fram och tänka på det så kräks jag.

adelitam:

2, äter man extra mycket när man har bulimi?

Ja, men inte till vardags. Det blir mer att man kommer på sig med att vräka i sig mat någon gång ibland och får panik och börjar kompensera med olika medel eller metoder.

adelitam:

3, vad gör ni för att dölja de?

Nu pratar jag då som anorektiker men om kräkningstillfällen. Jag behövde inte dölja det, för ingen hade en susning. jag hördes inte, det syntes inte på mig att jag gjort det och det luktade inte. När jag "slank undan" för att göra det så tog jag med mig mobilen och låtsades göra nåt annat. Typ ringa eventuell pojkvän.

svarar inte på de sista.


   
SvaraCitera

1. beror väl på från person till person men två funka för mig.
2. inte nödvändigtsvis. det kan vara lite också. jag bruka känna ångest även om jag åt lite.
3. jag åt typ ingenting hemma = jag kräktes i skolan. där märkte ingen det. än.
4. vill/ville gå ner i vikt.
5. innan=ångest(maten man precis ätit) efter=fysiskt rätt kasst, spy är ju inte det trevligaste, men man "vänjer" sig. psykiskt känns det bättre. (för mig iaf) för då är maten elr vad det nu är man har kräkts upp borta igen, såh ja..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1. använder tandborste, fast de är ju förstås olika från person till person..

2.mjaa, det händer att man "hetsäter" vissa perioder...[cute]

3. Som sagt svårt att dölja, men försöker att inte "låta" så mkt o sen göra rent efter mig...

4. Tyckte att svält var svårt o träning orkade jag inte hela tiden, så en dag kom jag på denna "smarta" idè o vips! en lösning![y]

5. Min känsla är oftast att jag känner mig väldigt lugn o ja typ harmonisk, som om jag gjort något rätt för mig. Jag vet att jag gjort mig av med all "skit" och det är en skön känsla av att ha magen tom igen. [smile]

Lite info från mina erfarenheter iaf 😀
Hoppas de går bra för dig o ditt betyg [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har ingen kräkreflex 😀 Det funkar bara inte!


   
SvaraCitera

adelitam:

1, är det verkligen så att han sticker ner två fingrar i halsen, eller hur gör man?
2, äter man extra mycket när man har bulimi?
3, vad gör ni för att dölja de?
4, hur startade allt?
5, vad har ni för kännsla innan och efter ni har spytt??

1. alla kmr på olika sätt,, vissa spyr lätt av ljummet vatten med salt, andra föredrar fingrar, vissa kan styra de me viljan, andra använder sig av t.ex. tandborste, etc. men aa , det varierar från person till person.
2. det är ju olika, många hetsäter innan de spyr, men lever som anorektiker däremellan, vissa äter mer normalt emellen, men hårdtränar och hetsäter innan de spyr, och vissa äter normalt men spyr upp det de äter
3. gå till skogen,, sätta på hög musik när ja gjorde de, göra de när andra sov,, det mesta ,, blev påkommen en gång, skyllde på magsjuka
4. åt mindre och mindre men tyckte det var jobbigt, tyckte det var lättare att bara spy upp det och ingen verkade misstänka ngt om man åt normal middag och sedan "skulle till ngn kompis",, ingen oroade sig typ
5. innan tänkte ja inte så mkt, bara tänkte att ja va vidrig,, efteråt kände jag mig pissed över det jag gjorde (iaf mot slutet av min äs) men också ganska lättad för att ha kunnat äta utan att blivit "fetare" av det,,

(men nu är ja över allt sånt,, ;>)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera