Aviseringar
Rensa alla

Hur dåligt är rökning?


Ämnesstartare

Tänkte börja träna i vår, mest konditionsträning för att bränna energi men en del styrka också. vet att man inte kan bygga och bränna fett samtidigt(?) men det kan väl inte direkt skada att gymma? Få friskare kropp och så är ju positivt, vill inte bara svälta och springa mig till en smal kropp för det är ändå inte fint. Måste bli tight[cool]

Öh, glömde frågan. Hur illa är det att röka samtidigt? Nån sa att en cigg efter gymmet gör att all träning var i onödan, men det låter ju högst osannorlikt. Det pajar ju konditionen, men man kan väl bränna fett även om konditionen inte är superbra? Eller?

Tänkte liksom att om jag slutar röka så blir det svårare att låta bli att äta onyttigt och så ju, och det är ju tanken att jag ska göra också såklart.
Och så trivs jag med att röka 🙁

HJELP


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

blum:

vet att man inte kan bygga och bränna fett samtidigt(?) men det kan väl inte direkt skada att gymma?

Jo.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blum:

Öh, glömde frågan. Hur illa är det att röka samtidigt? Nån sa att en cigg efter gymmet gör att all träning var i onödan, men det låter ju högst osannorlikt. Det pajar ju konditionen, men man kan väl bränna fett även om konditionen inte är superbra? Eller?

Bullshit, rökningen gör att blodet har svårare att ta upp syre ur lungorna, vilket gör att man får sämre kondition och lite försämrad träning. Men att röka efter gymmet gör inte träningen onödig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag ser det som att:
Det kan inte bli sämre än om jag inte tränar.

Förresten sa någon till mig en gång.

[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förresten vår försäsong har dragit igång.
Träna 4 ggr veckan i Div 6[surprised]Jag började garva.
Men jag gillar det. Så fotbollsröv här kommer jag.[bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det finns inget bra med rökning iaf. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EVIL_GENIUS_IS_BACK:

Jo.

vadå jo, din länk säger ju att det är BRA att styrketräna samtidigt som man vill gå ner i vikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blum:

vadå jo, din länk säger ju att det är BRA att styrketräna samtidigt som man vill gå ner i vikt.

Err, jag menade alltså det du skrev först i den meningen (tills efter paranteserna)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oggelgoggel:

Det finns inget bra med rökning iaf. [rolleyes]

men hur pass dåligt är det? 🙁 är ju lättare att äta mindre och bättre om man får röka också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EVIL_GENIUS_IS_BACK:

Err, jag menade alltså det du skrev först i den meningen (tills efter paranteserna)

Ah, men det stämmer ju inte heller, enligt din länk[rolleyes] Man ska träna för att behålla muskelmassa och öka förbränningen, inte kirra större muskler.


   
SvaraCitera

blum:

men hur pass dåligt är det? 🙁 är ju lättare att äta mindre och bättre om man får röka också.

Ganska dåligt, beroende på hur mycket du röker.

Kroppen får svårare att ta upp syre -> du orkar inte träna lika hårt= du förbränner mindre.
Sluta är det bästa!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blum:

Ah, men det stämmer ju inte heller, enligt din länk[rolleyes] Man ska träna för att behålla muskelmassa och öka förbränningen, inte kirra större muskler.

Tänker du bli Hulken eller?oO


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blum:

men hur pass dåligt är det? 🙁 är ju lättare att äta mindre och bättre om man får röka också.

Dåligt. Påverkar din allmäna hälsa, din kondition, muskelbyggande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EVIL_GENIUS_IS_BACK:

Tänker du bli hulken eller?oO

nej :> du har så rätt så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oggelgoggel:

Dåligt. Påverkar din allmäna hälsa, din kondition, muskelbyggande.

Ja, men i bränna-fett-syfte menar jag, resten vet jag väl..


   
SvaraCitera