Aviseringar
Rensa alla

Hur definieras egentligen reklam?


Ämnesstartare

Enligt variabel och Crypto är uppenbarligen alla länkar som på något vis kan relateras till den postande användaren reklam. Idioter.

Om den definitionen ska genomdrivas konsekvent måste även UM++-tråden och alla andra trådar där någon form av länkande försigår naturligtvis låsas - låter det rimligt?

Som jag ser det borde reklam definieras som ett återkommande postande av länkar till material som dels på något sätt gagnar den som postar, och dels inte har något egentligt värde eller intresse för forumet.

I dagsläget verkar det dock som att reklam är "en godtycklig länk som en sinnessvag moderator av någon anledning har någonting emot."

Så, kan man få ett uttalande av administratörsgänget? Vad utgör egentligen reklam?


   
Citera

Fy på Crypto tycker jag. [no-no]


   
SvaraCitera

good point


   
SvaraCitera

/facepalm


   
SvaraCitera

Problemet ligger i att moderatorerna tolkar reglerna så olika, de har ingen som helt gemensam grund att stå på. Bara det i sig är rätt fail.

Sedan håller jag med dig. Då borde all länkning till material utanför UM anses som reklam, och det är bara korkat och idioti.


   
SvaraCitera

godtycklig modering at its finest [love]


   
SvaraCitera

passaro:

Problemet ligger i att moderatorerna tolkar reglerna så olika, de har ingen som helt gemensam grund att stå på. Bara det i sig är rätt fail.

[y]

Har frågat och diskuterats om detta tidigare men inte verkat hända något.

Gentlernen:

"

Jag tolkade iaf den tråden som att folk skulle länka till sina egna bloggar och låste därför den innan de började med det.


   
SvaraCitera

Alexander Danling:

Citering

Vi BEHÖVER tydligare regler!


   
SvaraCitera

Gentlernen:

kan man få ett uttalande av administratörsgänget

Svar kan väntas från Alexander Danling i juli 2012. Om du har tur


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

Jag tolkade iaf den tråden som att folk skulle länka till sina egna bloggar och låste därför den innan de började med det.

Vad är problemet med det? Är det reklam att rekommendera sin egen blogg, om den faktiskt har någon sorts innehåll och man själv tror den kan vara läsvärd för andra? Varför skulle det vara mindre reklamaktigt att länka till någon annans blogg?


   
SvaraCitera

Gentlernen:

?

Jag vet inte [cute]

Vi får se vad Danling svarar.
Jag tycker att det behövs tydligare regler för hur vi ska moderera på nästan alla områdena iaf.


   
SvaraCitera

Stringburka:

Vi BEHÖVER tydligare regler!

mm eller hur?? har funkat finfint med de äldre moderatorerna tills rauja kom lixom, sen kom kalabaliken


   
SvaraCitera

Crypto:

Jag vet inte [cute]

Då har du ingen motivering till varför du låste tråden, alltså? Vilket gör låsningen till felaktig.


   
SvaraCitera

passaro:

Då har du ingen motivering till varför du låste tråden, alltså? Vilket gör låsningen till felaktig.

Snarare att jag följer dem riktlinjer vi fått tidigare


   
SvaraCitera

Crypto:

Snarare att jag följer dem riktlinjer vi fått tidigare

Och dessa är att låsa trådar där användare länkar till eget material i form av bloggar, websidor o.s.v?


   
SvaraCitera